Společnost


ATANAI CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6292Neuznání reklamace mobilu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2015, před 10 lety

Petr Bílek

Znění stížnosti

Dobrý den, dnes se mi vrátil reklamovaný produkt poř. č. reklamace 1580 Sony Xperia M reklamace bylazamítnuta - se zdůvodněním mechanicky poškozené LCD.

1. u mobilu se porucha stala po zapnutí z předešlého bezvadného stavu, tudíž nemohl tlak vzduchu nad tímto vytvořit mechanické poškození - mobil byl před samotným "údajným poškozením" v klidovém stavu
2. u mobilu je ještě dosud původní nepoškozená folie bez viditelného poškození v jakékoliv části, samotný mobil či displej nevykazuje jakékoliv poškození, měli jste tento rozebrán či na diagnostice?
3. Nemohu se spokojit s holou větou mechanické poškození LCD.... netuším, jakým způsobem k tomuto dospěli, byl přístroj na odborném servisu a v případě, že ano kde byl zaslán?
4. Mobil se mi vrátil ve stejném obalu, akorát nebyl v krabici zajištěn proti pohybu, při přebírání byl slyšet pohyb v balíku, to je strašný přístup k majetku.


Produkt

Sony Xperia M Black


Požadované řešení

oprava displeje, případně zaslání bezvadného výměnou za poškozený, případně vrácení peněz za zboží - 2953,-Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2015 16:06, před 10 lety

Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnout v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitel a tím a contrario vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.8.2015 15:15, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.