Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nechají si poslat peníze, pak ještě i potvrzení o zaplacení a pak nedodají zboží. Jsou to zloději.
Zaplatila jsem 399 kč za vitamin D, ještě si vyžádali potvrzení o odeslání peněz a dalk se nic nedělo, několikrát jsem je urgovala. Poslali dva emaily, že zboží odešlou a nikdy nic nepřišlo. Dále už nekomunikují.
Vitamin D Mercola
Vrátit peníze
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Dobrý den, Vaše zásilka byla dohledána v ve Vratkách roku 2022, platba byla odeslána na Váš účet.
Dobrý den, Vaše zásilka byla dohledána v ve Vratkách roku 2022, platba byla odeslána na Váš účet.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.