Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Rád bych tímto varoval případné zbývající klienty fy Halimedes a.s (Plynule.cz) na fakt, že v případě přeplatku budou mít velké problémy s jejich vyplacením. Já teď bojuji. Ukončil jsem s nimi smlouvu letos v říjnu a dle obchodních podmínek a vyhlášky ERU jsem hned první den po povinnosti, dodat vyúčtování, podal reklamaci. Na tu jsou povinni reagovat do 15 kalendářních dnů, což neučinili a odpověděli mi až 16.den. Za tento den prodlení vzniká spotřebiteli (tedy mě) nárok na pokutu ve výši 750,-Kč. To je dobré vědět. Avšak vyúčtování nebylo správně spočítané, odečetli si ze záloh znovu nedoplatek z minulého období - podána okamžitě reklamace č. 2 (na opbyčejný email se nereaguje vůbec, že) na kterou odpověděli přesně 15tý den. Splatnost přeplatku k 8.12. opět nedodrželi, proto jsem podal třetí reklamaci hned 9.12.2022. Myslím, že s ohledem na zákon a vyhlášky ERU jsem udělal maximum co šlo. Proto nečekejte, že vám pošlou přeplatek sami. Vzhledem k tmu, jak si nastavili zálohy je pravděpodobné, že mají něco za lubem.
Halimedes a.s., Plynule.cz
Proplacení přeplatku, který mi vznikl po ukončení smlouvy.
|
Tweet |
Vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Přeplatek:
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.