Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Táto spoločnosť prevádzkuje internetový obchod recentia.cz a recentia.sk. Cez eshop recentia.sk som si objednala tovar, celkovo tri položky, balík síce prišiel, ale neobsahoval všetky položky jedna tovarová položka v ňom chýbala. Zaplatila som však za celý objednaný tovar za tri položky. Chýbajúci tovar som reklamovala cez email, spoločnosť však nereaguje, zverejnené telefónne čísla sú nekontaktné. Z neseriózneho prístupu tejto spoločnosti som znechutená, myslím si, že úmyselne mi neposlali všetko, je to ich nekalá obchodná praktika, už si od nich nikdy nič neobjednám a neodporúčam nákup cez eshopy, ktoré prevádzkuje táto spoločnosť.
Žiadam o vrátenie peňazí, už tovar od nich žiadny nechcem, nakoľko kvalita dodaného tovaru je mizerná.
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství či zboží kompletní, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající a je možné zboží reklamovat.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Společnost tedy musí prokázat, že spotřebitel převzal kompletní zásilku.
Reklamace je podaná již samotným oznámením podnikateli, že zboží je vadné (neúplné), například již napsáním e-mailu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupit lze i pouze ohledně nedodaného kusu zboží.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis).
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět na Českou obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Dobrý den, omlouváme se za nepříjemnosti, všechny požadavky řešíme pečlivě ve prospěch zákazníka. Prosíme ozvěte se nám na email info@nakupdarek.cz, kde rádi vaší záležitost vyřešíme k vaší spokojenost. :)
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý deň, chýbajúci tovar na základe mojej reklamácie spoločnosť Rumble stories s.r.o., ktorá medzičasom zamenila názov na Bombex company s.r.o. napokon dodala, avšak spoločnosť začala so mnou komunikovať až po zverejnení mojej sťažnosti.
Nerozumiem, prečo sa však k tejto veci na tejto stránke vyjadruje spoločnosť REMART, ktorá neprevádzkuje, ani nikdy neprevádzkovala eshop recentia.sk ani mi žiadny tovar nikdy nedodávala. Naviac táto spoločnosť uvádza email, ktorý nie je ani kontaktným emailom eshopu recentia.sk. Preto som na reakciu spoločnosti REMART na tejto stránke nereagovala a uvedený kontakt som nevyužila, nakoľko je zmätočný a zavádzajúci. Chýbajúci tovar som reklamovala cez info@recentia.sk.
Dobrý deň, chýbajúci tovar na základe mojej reklamácie spoločnosť Rumble stories s.r.o., ktorá medzičasom zamenila názov na Bombex company s.r.o. napokon dodala, avšak spoločnosť začala so mnou komunikovať až po zverejnení mojej sťažnosti.
Nerozumiem, prečo sa však k tejto veci na tejto stránke vyjadruje spoločnosť REMART, ktorá neprevádzkuje, ani nikdy neprevádzkovala eshop recentia.sk ani mi žiadny tovar nikdy nedodávala. Naviac táto spoločnosť uvádza email, ktorý nie je ani kontaktným emailom eshopu recentia.sk. Preto som na reakciu spoločnosti REMART na tejto stránke nereagovala a uvedený kontakt som nevyužila, nakoľko je zmätočný a zavádzajúci. Chýbajúci tovar som reklamovala cez info@recentia.sk.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.