Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Vinted mi před nějakou dobou zablokoval neoprávněně účet, čím mi zmařil několik obchodů jak na straně prodejce tak kupujícího, jelikož jsem se nemohl dostat do zpráv, i když na obrazovce mi tvrdili že do zpráv se dostanu, přitom mi pak v komunikaci napsali že kontakt s uživateli je omezený, což je také pravda.
Nyní mi trvale zablokovali účet z důvodu nevhodného chování k jiným uživatelům. To vím jistě že kromě Vintedu jsem se k nikomu nevhodně nechoval a chtěl jsem po nich předložit důkaz, který mi nepředložili.
Stejně tak jsem po nich žádal vymazání údajů o platební kartě, čímž jsem jim dal jasně nesouhlas s uchováním osobních údajů, což je ze zákona a jsou na to právní předpisy a porušují tím ochranu o osobních údajů GDPR.
VŠE JSEM UŽ NAHLÁSIL NA ČOI A JDU PODAT TRESTNÍ OZNÁMENÍ ZA POMLUVU A NEOPRÁVNĚNÉ UCHOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ÚDAJŮ K PLATEBNÍ KARTĚ.
VINTED ABSOLUTNĚ NEREAGUJE A JEN PÍŠE OBECNÉ ODPOVĚDI A VŮBEC NA TO NEREAGUJE.
NEOPRÁVNĚ BLOKACE ÚČTU A NEPROKÁZNÍ DŮVODU, KŘIVÉ OBVINĚNÍ A POMLUVA, NEOPRÁVNĚNÉ UCHOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ GDPR
RÁD BYCH POŽÁDAL DTEST ZDA MĚ, ALE NEJEN MĚ ALE I URČITĚ MNOHA DALŠÍM ÚŽIVATELŮM MOHL POMOCI S TĚMITO NEKALÍMI PRAKTIKAMI VINTED, PORUŠOVÁNÍ ZÁKONŮ, ZPŮSOBOVOVÁNÍ JAK FINANČNÍCH TAK MORÁLNÍ ÚJEM NEJEN MĚ, ALE I JINÝM UŽIVATELŮM.
SÁM PRACUJI V GENERALI ČESKÉ POJIŠTOVNĚ A NEDÁVNO JSEM DĚLAL ZKOUŠKY NA GDPR, KTERÝMI SE MUSÍ POJIŠTOVNA ŘÍDIT, STEJNĚ TAK JAK SE TĚMITO ZÁKONY O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ GDPR MUSÍ ŘÍDIT VINTED NEBO JEDNOZNAČNÉ A NEPROKÁZANÉHO OBVINĚNÍ, KTERÉ VINTED NIJAK NEPROKÁZAL ŽE MÁM NEVHODNÉ CHOVÁNÍ K JINÝM UŽIVATELŮM, ČÍMŽ SE DOPOUŠTÍ TRESTNÉHO ČINU POMLUVY.
DĚKUJI MOC A POKUD MŮŽETE POMOŽTE MI PROTI TĚMTO NEKALÍM PRAKTIKÁM VINTEDU A OVLÁDÁNÍ LIDÍ.
|
Tweet |
K blokaci účtu:
Dle bodu 12.1 obchodních podmínek společnosti si Vinted s.r.o. vyhrazuje právo dle svého uvážení omezit používání stránek a stanovit podmínky takového omezení (tj. částečný či úplný zákaz používat stránky), uložit různé druhy sankcí (např. varování) či blokovat přístup uživatele na stránky, a to včetně zrušení jakéhokoliv uživatelského účtu, který byl na stránkách registrován, a zakázat uživateli opětovnou registraci na stránkách za účelem jejich používání. K tomuto kroku má však společnost právo pouze v situaci, kdy jsou splněny podmínky taxativně vymezené v obchodních podmínkách v bodu 11.1 (např. jde o jednání, kterým uživatel úmyslně či vědomě na stránkách šíří nepravdivé či nesprávné informace, uráží jiné osoby nebo se chová nevhodně; zneužívá stránky tím, že maže své informace v rámci účtu, hodnocení účtu uživatele přidaná ostatními uživateli, smaže svůj celý účet a vytvoří si nový účet, případně využívá podobné metody k poskytování nepravdivých informací o svém účtu za účelem zneužívání stránek).
V daném případě se tedy jeví jako vhodné vyzvat provozovatele služby k zodpovězení, v čem spatřuje případné porušení podmínek, pro které spotřebiteli smazal inzeráty.
Osobní údaje:
Platební údaje lze považovat za osobní údaj podobně jako datum narození, adresa, rodné číslo atd.
Společnost však není oprávněna zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebitel může podat písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
V případě jakýchkoli dotazů ohledně shromažďování a používání údajů spotřebitelů v rámci používání platformy Vinted nebo ohledně práv spotřebitelů společnost uvádí kontaktní email: dpo@vinted.cz.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již spotřebitel podle popisu učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.