Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Apleceider jako reklamní balíček zdarma mi nebyl nikdy doručen, ale ten, který mi příšel, tam byla rovnou faktura a bylo mi sděleno, že za cca 1 000 Kč mi bude zasílán stejný balíček každý měsíc a že mám ihned zaplatit.
Okamžitě jsem volala na číslo, které bylo uvedeno v dopise, že si nemohu, jako důchodce dovolit platit pilulky jablečného octa za 1 000 korun měsíčně.
Paní, s kterou jsem mluvila pochopila, že mi asi první zásilka nedošla a proto jsem nemohla odmítnout další zásilky. Ujistila mě, že tuto zásilku budou považovat jako první reklamní zdarma a že tedy nemusím nic platit a mám věc považovat za vyřízenou a že tuto fakturu i další zasílání ruší.
A nyní jste si vzpomněli, že mám platit něco, co jsem si neobjednala. A nikde není z mé strany potvrzení, že jsem si jablečný ocet za 1 000 Kč objednala, naopak jsem jakékoliv další zasílání odmítla.
Jablečný ocet v pilulkách a konopný olej
Storno doplatku za neobjednané zboží
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena (což dle popisu spotřebitel učinil).
Pokud byla objednávka zrušena, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku] - logickým a eurokonformním výkladem lze podle stejného ustanovení odstoupit od smlouvy i před samotným převzetím zboží.
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Spotřebitel také za zboží nemusí nic platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal (resp. objednávku zrušil a ta tím zanikla) a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je.
Doporučujeme přesto spotřebiteli, aby možný závazek preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli. Ideálně doporučeným dopisem s dodejkou adresovaný společnosti: Stander Sp. zo.o., P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00. V případě sporu bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.