Společnost


Lion Mobile s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#62957Vrácení 14D sluchátka Realme Buds Wirelles Pro Yellow

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2022, před 2 lety

Roman MARTINI

Znění stížnosti

Dobrý den realme,

jsem čerstvým vlastníkem naprosto skvělého telefonu realme GT2.
Chtěl jsem si udělat radost a tak jsem se rozhodl si zakoupit ke svému novému telefonu také velmi kvalitní sluchátka Realme Buds Wirelles Pro Yellow ANC. SN: **

Obracím se na Vás se svojí vlastní zkušeností při zakoupení sluchátek Realme Buds Wirelles Pro Yellow.
Nakupoval jsem u prodejce www.cesky-mobil.cz, který o sobě tvrdil, že je prodává originální produkt realme určený pro český trh.

27.10.2022 Jsem nakoupil na www.cesky-mobil.cz a za pár dní jsem měl sluchátka doma, nicméně s dokladem od firmy Lion Mobile s.r.o.

01.11.2022 Jsem sluchátka obdržel

11.11.2022 Protože mi sluchátka nevyhovovala, neumí u mého telefonu realme GT2 přijmout hovor nasazením sluchátek a ukončit hovor sejmutím a spojením magnetů sluchátek i když tyto funkce má v popisu vlastností, tak jsem využil zákonem deklarovanou službu vrácení ve 14ti denní lhůtě a sluchátka zaslal zpět www.cesky-mobil.cz prodejci s požadavkem na vrácení peněz.

15.11.2022 jsem dostal informaci, že fa xm.cz mi zasílá balík, několik dní jsem se s nimi snažil domluvit, abych zjistil proč a co mi v balíku
posílají, nakonec jsem po převzetí zjistil, že mi poslali sluchátka zpět.

15.11.2022 se mi podařilo opět s prodejcem telefonicky spojit a slíbili mi, že sluchátka mám poslat zpět a své peníze dostanu.

16.11.2022 jsem sluchátka opět poslal prodejci ve stejném balení jako jsem je od prodejce obdržel, tedy bez rozbalení.

24.11.2022 prodejce převzal zásilku, kde do protokolu uvedl, že zboží je poškrábané, a vrácení zamítají.
i když před odesláním do servisu, bylo zboží v pořádku stejně tak podle všech předchozích vlastních protokolů servisu.

5.12.2022 jsem opět urgoval, kde jsou moje peníze a opět mi zaslali sluchátka zpět.

7.12.2022 jsem obdržel zpět zásilku se svými sluchátky, které mi nevyhovují.

Z čeho jsem byl také překvapen, že prodejce vystupuje pod několika názvy a ani jeden z nich nemá kvalitní recenze, ale spíše stížnosti od stovek zákazníků na podvodná jednání.
Firma vystupuje pod těmito jmény:
Firmy.cz Cesky-mobil.cz (Praha, Břevnov), IČO 02127318
Firmy.cz Lion Mobile, s.r.o. (Brno, Veveří), IČO 02127318
Firmy.cz Mobilplus.cz (Liberec IV-Perštýn).url
Firmy.cz XM.cz (Praha, Břevnov), IČO 02127318.url

Já jsem sluchátka realme poslal prodejci ve 100% stavu bez poškození a bez známek používání a to v zákonné lhůtě, kdy jsem zjistil, že nesplňují požadované vlastnosti. Pro tento případ je tu zákonem daná 14ti denní ochranná lhůta.

Takže místo skvělého pocitu z nových sluchátek realme, mám pocit, že jsem byl podveden a poškozen a že zakoupení značky realme jsem udělal velkou chybu. realme mě prostě poškodila.
Sluchátka prodejce poškodil úmyslným poškrábáním, aby mohl odmítnout vrácení.
Prodejce ze sluchátek odstranil nálepku ze sériovým číslem, která byla na sluchátku.

Já tato sluchátka sám nemohu používat, protože nesplňuji vlastnosti pro které jsem je koupil.
Navíc podle nečistot tyto sluchátka někdo delší dobu užíval, takže ani já je z hygienických důvodů nechci.
Já nemohu tato sluchátka ani nikomu darovat, protože vypadají poškozena a styděl bych se je někomu dát i jako třeba dárek.
I krabička nese známky poškození.

Jsem z tohoto celkového jednání velmi zklamaný a vrhá to velmi nešťastný stín i na realme, protože rozhodně nechci už nikdy výrobky této značky po takto špatné zkušenosti. Vrátím se zpět k produktům OnePlus kde se nikdy nic takového nestalo a kdykoliv jsem měl problém OnePlus mě nikdy nezklamal a mohl jsem se opřít o technickou podporu produktů OnePlus.
Velmi mě mrzí, že jsem si koupil i telefon realme GT2, ikdyž je to špičkový přístroj, už se značkou realme nechci mít nic společného.

Jednáním společnosti cesky-mobil.cz jsem podveden.

PS: Vždy se držím hesla, pokud je něco špatně musím to říct, aby byla šance, že příště to bude lepší.
Kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvody.


Produkt

Vrácení ve 14ti denní lhůtě. Sluchátka Realme Buds Wirelles Pro Yellow ANC. SN: **


Požadované řešení

Chci vrátit peníze.
Chci aby Lion Mobile přestala kazit dobré jméno firmy realme.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 08:17, před 2 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.

Odstoupit nemůže spotřebitel od smlouvy, pokud se jedná o hygienické potřeby prodávané v zataveném obalu, který byl rozbalen. V daném případě je nutné dobře posoudit, zda obal výrobku plní určitou hygienickou funkci a zda je možné zboží uvést do prodeje schopného stavu. Pokud by bylo možné vyměnit část zboží, která byla vložena do zvukovodu, bylo by možné od smlouvy odstoupit, spotřebitel by pak pouze odpovídal za snížení hodnoty zboží.

Výjimky z obecných pravidel je třeba vždy vykládat úžeji. Spotřebitelovi je obecně dána zákonná možnost si u dodaného zboží ověřit jeho vlastnosti a funkčnost. Znamená to, že si nejen může zboží vybalit, ale i vyzkoušet a to obdobným způsobem, jako by mu to bylo umožněno v kamenné prodejně.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2023 12:43, před 2 lety

Spotřebitel nás informoval, že byl tento případ vyřešen dohodou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.