Společnost


Zásilkovna s.r.o.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:61
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 72 stížnostech.

#62966Přelepení štítku a nepřevzetí cizí zásilky k doručení majiteli

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2022, před 2 lety

Jiřina Bělehradová Svitáková

Znění stížnosti

Při doručení domů "na adresu" mi kurýr Zásilkovny doručil zásilku, která má správný štítek (s mým jménem i číslem zásilky), ale je nalepený na špatném balíku. Že obsah balíku není pro mě, jsem zjistila po rozbalení a kontaktování prodejce, který moje zboží odeslal ve zcela jiném typu balení (krabice X bublinková obálka). Pokusila jsem se Zásilkovně vrátit balíček, který mi nepatří - pod tím "mým" štítkem je totiž ještě jeden štítek. Je to špatně vidět a nedá se to odlepit, ale něco jsem přeluštila, přepsala to a kontaktovala Zásilkovnu přes její web kontaktním formulářem, aby se pro to na adrese, kam to špatně doručili, zaslavil jejich kurýr a zase si to odvezl. Paní C. z klientského servisu mi odepsala (***), ať já tuto zásilku odnesu Výdejní místo a ať si od ní předtím vyžádám kód, aby ji ode mě personál mohl převzít. Vzhledem k tomu, že placené "doručování na adresu" využívám proto, že tu Zásilkovna žádné mě dostupné výdejní místo nemá, odmítám ten cizí balík někam vozit, stát někde fronty a ještě si předem žádat o kódy (!) Po opakované negativní reakci klientského servisu, mi přijde ze strany Zásilkovny velmi neprofesionální a pro mě jako klienta alarmující, že podle reakce klientského servisu bude Zásilkovna raději, když ten špatně doručený balík vyhodím, než aby si ho vzali zpět a doručili majiteli.


Produkt

zásilka s doručením na adresu


Požadované řešení

Všechno, co touto stížností chci zajistit je, aby si Zásilkovna ten obsahem cizí balíček zase odvezla, převzala zodpovědnost za přelepený štítek, a pokusila se to doručit podle původního štítku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 08:28, před 2 lety

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.

Spotřebiteli doporučujeme, pokud ještě tak neučinil, kontaktovat prodávajícího ohledně vzniklé situace, který by následně měl uplatnit reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o.. Nejvhodnějším řešením se jeví zaslání správného balíku na adresu spotřebitele a jeho výměna za špatně zaslanou zásilku.

V případě kdy společnost Zásilkovna s.r.o. požaduje doručení špatně zaslaného balíku na výdejní místo spotřebitelem, může spotřebitel požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po společnosti proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava balíku na výdejní místo vyřešit levněji. Pokud společnost výslovně doporučila spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinna uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" společnosti. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 14:21, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.