Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:914
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62970Neoprávněné vymáhání platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2022, před 2 lety

Tereza Marková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 6. 12. 2022 mi přisla sms s výzvou k zaplacení jakési částky 2.704,85 Kč, od jakési společnosti Statima S.A., která částku vymáhá ve jménu společnosti Stander. Není jasné, za co. Jediná komunikace s touto společností proběhla někdy v srpnu 2021, kdy vaše pracovnice na telefonu nabízela zkušební balíček s tím, že nezavazuje k odběru dalších.
Dne 12. 12. 2021 jsem řešila s pracovnící STANDER skutečnost, že mi byly doručeny 2 balíčky (CBD olej a Ginseng) najednou, jeden se vzorkem zdarma a druhý již s fakturou, tudíž jsem odběr nemohla zrušit.
Pracovnice mi vyšla vstříc s tím, že platit nic nemusím a že další objednávky jsou zrušeny.
Nicméně, ve dnech 7. 3. a 9. 3. 2022 mi přišla sms s upomínkou za zboží. Dne 10. 3. jsem opět telefonicky hovořila s pracovnicí firmy STANDER (hovor ve 14.44) a bylo mi přislíbeno smazání těchto pohledávek.
Navzdory tomu mi přišel další balíček s datem odeslání 6. 3. 2022, označený č. předplatného **, faktura číslo **. Tento jsem vrátila dne 30. 3. 2022 na uvedenou zpáteční adresu - stále mám archivovaný útržek o odeslání a rovněž potvrzující sms o přijetí balíčku došla. Poté jsem se po mnoha pokusech dovolala na telefonickou linku, kde mi pracovnice sdělila, že je vše v pořádku a že již nebudu kontaktována.
Nyní, po mnoha měsících, náhle přišla tato sms.


Produkt

Není mi známo, za co si společnosti nyní vlastně peníze účtuje.


Požadované řešení

Přestat vymáhat tuto částku a vymazat mé údaje z databáze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 08:34, před 2 lety

Stížnost na zasílání neobjednaného plnění i po telefonickém zrušení se řeší v případu ID 56722.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Statima S.A. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 14:22, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.