Společnost


FP PRO, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:449
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62974Nevrácení vstupného za akci SMOKIE - The Symphony Tour 2020 (Praha)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2022, před 2 lety

Karolína Zamora

Znění stížnosti

Dne 29. 12. 2019 jsem si zakoupila u společnosti SMSticket 2 lístky v celkové výši 2380 Kč na koncert SMOKIE - The Symphony Tour 2020 (Praha), který se měl konat 7. listopadu 2020.
Dne 15. 10. 2020 jsem byla společností SMSticket e-mailem informována o tom, že akce byla přesunuta na náhradní termín 2. 10. 2021. Dne 26. 8. 2021 jsem byla společností SMSticket e-mailem informována o tom, že akce byla po domluvě mezi pořadatelem FP PRO a členy skupiny SMOKIE přeložena na nový termín na prosinec roku 2022. Dne 7. 1. 2022 jsem byla společností SMSticket e-mailem informována, že koncert je z důvodu úmrtí člena skupiny definitivně zrušen. Ve stejném e-mailu jsem byla informována o tom, že po domluvě společností FP PRO, s.r.o. a smsticket s.r.o. bude vracení vstupného za koncerty SMOKIE – THE SYMPHONY TOUR řešit výhradně pořadatel koncertů společnost FP PRO, s.r.o. Uvedena byla také informace, že k vrácení peněz dojde nejdříve po 31. 10. 2022, a e-mail na osobu (Kateřinu Záhorskou) ze společnosti FP PRO, která měla vrácení peněz vyřizovat. Dne 27. 1. 2022 jsem paní Záhorské odeslala e-mail, abych se ujistila, zda mi peníze budou vráceny automaticky, nebo o ně po 31. 10. 2022 musím aktivně zažádat. Paní Záhorská mi ještě týž den odpověděla, že o peníze si po 31. 10. bude potřeba zažádat. Dne 17. 11. jsem paní Záhorské odeslala e-mailem žádost o vrácení peněz, ale e-mail se mi vrátil jako nedoručitelný. Se společností FP PRO se nelze spojit.


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2022 13:58, před 2 lety

Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: FP PRO, s.r.o., Kurzova 2222/16, Praha 155 00. Pokud by tak spotřebitel učinil a prodávající doručení zmařil, považovalo by se za doručené dle § 570 Občanského zákoníku.

V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.

Návrh podává buď věřitel na svého dlužníka, který je v úpadku, nebo dlužník v úpadku sám na sebe. Insolvenční návrh se podává ke krajskému soudu, v jehož obvodu má dlužník v úpadku sídlo nebo se v něm převážně zdržuje. V tomto případě bude návrh podán Městskému soudu v Praze. Insolvenční návrh může podat i jediný věřitel, následně (v případě zahájení insolvence) však ostatní musí přihlásit své pohledávky. Pro insolvenční návrh není předepsán povinný formulář, musí být však v písemné formě. Kromě toho jej navrhovatel musí podepsat a jeho podpis musí být úředně ověřen a zároveň musí splňovat zákonné podmínky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 14:37, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.