Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#62991Neoprávněně naúčtována částka operátora O2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2022, před 2 lety

Petra Suchá

Znění stížnosti

13.11.2022 přišla mému synovi SMS , že jsi aktivoval předplatné The Kiosk ( thekiosk.store)v ceně 99,-Kč /týden. Nic takového si neobjednal a tato služba se mu automaticky začala strhávat každý týden. Možnost zrušení na www.mobileinfo.biz . To jsme dnes udělali a přišla SMS o zrušení.


Požadované řešení

Žádám o vrácení neoprávněně strhávané částky 5 x 99,- = 495,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 09:50, před 2 lety

Ze stížnosti vyplývá, že ke strhávání částky již nedochází. Pokud by však ke strhávání docházelo, lze kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb, tím však nemusí dojít ke zrušení závazku. Blíže k možnostem odhlášení služby také na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.

K vrácení neoprávněně stržené částky:
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

V tomto případě bude společnost O2 pravděpodobně zprostředkovatelem. Doporučujeme tak kontaktovat přímo společnost poskytující tuto službu ohledně vrácení bezdůvodného obohacení.

Společnost je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.12.2022 11:34, před 2 lety

Dobrý den, mrzí mne, že jste měla důvod k podání stížnosti.
U aktivace m-platby, která probíhá zpravidla kliknutím na nějaký odkaz na internetu nebo reklamu, je zaslána SMS s informacemi o aktivaci a pokyny pro zrušení služby.
Jak uvádíte, první SMS přišla již 13.11.2022, bylo tak nutné službu ukončit, nebyl-li zájem o její využívání. Ke zrušení jste však přistoupili až nyní, tedy až po opakovaném účtování platby za předplatné.
Společnost O2 není provozovatelem daných služeb na internetu, pouze zprostředkovává možnost úhrady služeb přes internet.
Pro reklamaci je nutné se obrátit na provozovatele daných služeb na internetu (předplatného), to je možné telefonicky 420 844 444 484 nebo přes email info-cz@mobileinfo.biz
Pokud nebudete s řešením ze strany provozovatele spokojena anebo budete chtít pomoci s nastavením tzv. m-plateb u našich služeb, neváhejte nám doplnit konkrétní údaje, jako je číslo, kterého se to týká, a datum narození pro ověření. Zaslat nám údaje můžete prostřednictvím neveřejných údajů v této stížnosti nebo přes email info@o2guru.cz
S přáním příjemného dne
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2023 22:09, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2023 22:13, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.