Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dnes jsem s dokladem reklamoval led stmívatelnou žárovku v prodejně Znojmo, Malá louka 3917/1, kde jsem ji též zakoupil. Šel jsem k pokladně se zeptat, kdo to se mnou vyřídí a pokladní mi sdělila, že ona, jako vedoucí směny. K mému překvapení po předložení dokladu a nesvítící (jinak nepoškozené) žárovky mi sdělila, že na led žárovky se záruka nevztahuje, že by to muselo být uvedeno na dokladu. Asi neví, že se jedná o spotřební zboží se zárukou 24 měs.,pokud výrobce nestanovil kratší dobu. Prosím, kontaktujte mě za účelem smírného vyřešení reklamace.
LIVARNOLUX LED Light Bulb 17,5W, 2700 K, stmívatelná, T=30000h, on/off=100000x
Upřednostnil bych výměnu žárovky za novou, protože však již není ve Vaší nabídce, požaduji vrácení peněz.
Děkuji za rychlé a bezproblémové vyřízení.
|
Tweet |
Spotřebitel může, dle Občanského zákoníku, uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Spotřebním zbožím se rozumí i žárovky.
U žárovek je však důležité rozlišovat mezi záruční dobou a životností žárovky. Pokud by žárovka skutečně odsvítila dobu své životnosti a více, lze reklamaci zamítnout. Je důležité si však uvědomit, že doba životnosti musí být přiměřená, tedy nesmí být uměle snižována. Dále je třeba upozornit, že spotřebitel může mít žárovku rok a půl a zároveň mohl svítit třeba hodinu - nelze tedy kategoricky předpokládat, že ji celou dobu užíval a stále svítil.
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 17 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Zejdo, je nám líto, že Vám nebyla reklamace uznaná. My zde na dTestu nemáme možnost s Vámi reklamaci dořešit. Doporučíme Vám, abyste se dostavil znovu do prodejny, kde s Vámi reklamaci dořeší. V případě komplikací kontaktujte naši zákaznickou linku na čísle 210 023 400 i přímo z prodejny. Děkujeme za pochopení a přejeme pěkný den. S pozdravem Lidl v.o.s.
Spotřebitel nás informoval, že byl jeho nárok uznán a peníze byly vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.