Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V neděli 11.12. jsme si s přítelem zabouchli klíče v bytě. Jelikož si přítel nechal mobil v zamčeném autě, do kterého jsme se rovněž nemohli dostat, nemohli jsme zkontaktovat majitele a dojet si pro náhradní klíč. Nezbylo nám tedy nic jiného než zavolat nonstop zámečnický servis. Na internetu jsme rozklikli první odkaz, tf. nám zvedl pán, který po nás chtěl jméno a adresu, a řekl, že za 30-40 min. přijedou technici. Přijeli dva mladší pánové,jeden Asiat a druhý snad Ukrajinec či Bulhar. Jeden z nich nám hned řekl, že dveře jsou bezpečnostní a že to bude tedy za nejvyšší cenu. Vzal si nás bokem, upozornil nás, že se nesmíme dívat na jejich práci, a zatímco jeden otevíral dveře, druhý nám vyúčtoval, kolik to bude stát. Sdělil nám, že je neděle a že je vše tedy za 100% příplatek. Když nám řekl požadovanou částku 10 648,-, zdálo se nám to velmi divné, a přítel podotkl, že je to nesmyslně moc, načež nás začal pán přesvědčovat, že levněji to neseženeme, že nám to vše proplatí pojišťovna (dokonce prý kdybychom měli pojištění na blbost, tak jej dostaneme proplaceno dvakrát a ještě na tom vyděláme), že spolupracují s veškerými pojišťovnami apod. Nakonec jsme tedy kývli, pán chtěl po příteli podpis do tf., a že nám prý do 5min. přijde faktura do mailu. Ta ale vypadá velmi pochybně a neveryhodně, nemá náležitosti řádné faktury (chybí rozpis uvedených prací, ceny za jednotlivé úkony... dle zákona č.205/1964 Sb). Vzal si od nás peníze hotově, které si ani nepřepočítal. Zpětně si uvědomujeme, že celé chování dvou pánů bylo velmi podivné a neprofesionální.
Žádám vás o vystavení řádné faktury či naopak o refundaci nepřiměřené částky, případně o návrh jiného smysluplného řešení. Dále také žádám o informace způsobu nakládání s našimi osobními údaji společnosti, které si technik vyžádal.
Nepřiměřená cena, nevystavení řádné faktury, podvodná komunikace
Vystavení řádné faktury provedených prací / refundace nepřiměřeně vysoké částky.
|
Tweet |
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Servis Direkt 24 s.r.o., Křižíkova 180/28, 186 00 Praha.
Na žádost spotřebitele je prodávající (poskytovatel služby) podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu (žádost) spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.
Pokud společnost provádí služby bez vydání dokladu o provedení, mohla by se tak i dopouštět přestupku.
Podle § 11 odst. 1 zákona o ochraně osobních údajů je správce při shromažďování osobních údajů povinen informovat subjekt údajů, v jakém rozsahu a pro jaký účel budou jeho osobní údaje zpracovávány, kdo a jakým způsobem je bude zpracovávat a komu mohou být osobní údaje předány. Dále musí rovněž informovat o právu na přístup k osobním údajům, na jejich opravu a v případě neoprávněného zpracování i o právu požadovat likvidaci těchto údajů a dále o právu obrátit se s podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.