Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#63003Neuznání vrácení zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.12.2022, před 2 lety

Barbora Šustová

Znění stížnosti

Dobrý den,
3.12.2022 jsem zakoupila žehličku na vlasy z objednávky 470 832 800. Žehlička přišla, po vybalení jsem zjistila, že žehličce na sebe NESEDÍ TOPNÉ DESTIČKY jak by měly. Sedí jen na začátku žehličky a od druhé poloviny se nedotýkají, takže vlasy nevyžehlí jak by měla. Tudíž je zboží k ničemu a nedá se používat tak, jak je v jeho popisu! Zkusila jsem žehličku zapnout a nahřívání trvalo velice dlouho. Další problém žehličky. Žehličku jsem na vlasy nepoužila, ihned zabalila a poslala zpět 6.12.2022. Tedy ve čtrnáctidenní lhůtě k vrácení zboží zakoupené přes internet. (Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. ) Vrácení mi bylo odmítnuto s tím, že se jedná o hygienické zboží. Mám za to, že žehlička na vlasy je však typem zboží, které vrátit lze. Vysokou teplotou, kterou výrobek při používání má, by mělo být dle mého názoru zajištěno, že dojde k naprosto minimálnímu, resp. žádnému znečištění věci. A pokud podle Alzy ano, tak jaké nemoci se přenáší pomocí vlasů? Pokud jde o porušení "pečetě" krabice, tak mi tak již žehlička byla doručena - bylo vidět, že byla již jednou otevřená a přelepená zpět.
Děkuji za případné rady jak ve věci nadále postupovat.


Produkt

žehličce na sebe NESEDÍ TOPNÉ DESTIČKY jak by měly


Požadované řešení

Vrácení peněz, nebo výměna zboží za JINOU a kvalitnější žehličku, za kterou nemám problém doplatit rozdílnou částku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2022 09:33, před 2 lety

Jak již bylo uvedeno v podobných stížnostech:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Občanský zákoník v § 1820 odst. 1 písm. f) přímo ukládá prodejci povinnost informovat spotřebitele o této možnosti včetně informace o postupu pro uplatnění tohoto práva, jakož i poskytnutí formuláře pro odstoupení od smlouvy, jehož náležitosti stanoví prováděcí předpis. Nesplní-li prodejce povinnost dle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku, může spotřebitel odstoupit od smlouvy do jednoho roku a 14 dnů od převzetí zboží.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně. Česká obchodní inspekce jako příklady takových výjimek z práva na odstoupení z hygienických důvodů uvádí např. balené potraviny nebo zubní kartáček.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.12.2022 18:41, před 2 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Pokud produkt nese známky poškození nebo je nějakým způsobem nefunkční, měl by zákazník zadat reklamaci a nezamlčovat skutečnost nefunkčního produktu jeho vrácením bez udání důvodu. Vzhledem k tomu, že se jedná o hygienický produkt, který pracuje s lidskou částí těla, není jej možné po rozbalení vrátit a proto byl dostup od kupní smlouvy řádně zamítnut. O nemožnosti vrácení pokud u hygienického zboží dojde k rozbalení vždy informujeme v e-mailu při zpracování objednávky.
Vzhledem k nastalé situaci však byla paní Šustová již informována, ať zboží předá k reklamaci s číslem řešené stížnosti CCT20117361 a po přijetí ji bude vystaven dobropis pro vrácení platby.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky


Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2022 16:30, před 2 lety

Děkujeme za součinnost.

Rozhodně souhlasíme s podnikatelem, že by spotřebitelé neměli zamlčovat vady produktu - i poškozené zboží lze vrátit v rámci 14denní lhůty, avšak při vrácení proběhne posouzení jako u reklamace. Podnikatel tedy řádně posoudí a v případě zamítnutí této reklamace poníží vrácenou částku o sníženou hodnotu vráceného zboží. To lze samozřejmě rozporovat znaleckým posudkem.

S ohledem na další vyjádření společnosti přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené (zaslání dobropisu) potvrdit a případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.12.2022 12:58, před 2 lety


Barbora Šustová

Dobrý den,
nic zamlčeno nebylo, na přiložený formulář, který jsem vytiskla ze stránky Alza.cz, jsem rukou připsala, že žehličce na sobě nesedí topné destičky. Nevadí, mohlo to být přehlédnuté.. Nenapadlo mě to do stížnosti připsat.
S Alza.cz jsem dohodnutá na vrácení zboží, které dnes odesílám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.12.2022 09:01, před 2 lety

Dobrý den,

děkuji za předání, bohužel nemáme co více ke sdělení.

Jak jsem již uvedla, po přijetí nové reklamace bude vystaven dobropis pro vrácení platby.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2022 09:38, před 2 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2023 22:07, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.3.2023 09:41, před rokem


Barbora Šustová

Hodnocení:

Komentář: za žehličku nakonec byla vrácena částka, protože topné destičky na sobě neseděli jak měli a produkt tedy neodpovídal kvalitě a popisu.