Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Připojuji se tímto k ostatním stěžujícím. Výzva společnosti S-dražby k zaplacení poplatku 6 000 Kč. Výzva obsahuje výhružné ustanovení, která popisují soudní dozvuky.
Abych získal informace, zda garáž nabízená realitní inzerci je stále k prodeji, byla požadována registrace přes přiložený odkaz (nikde o poplatku 6000 Kč Kč nebyla zmínka). Poté jsem se zaregistroval na portálu společnosti S-dražby, aniž bych byl upozorněn, že registrace je zpoplatněna 6000 Kč. Jediné, co od společnosti bylo poskytnuto jsou veřejně dostupné informace k insolvenčnímu řízení ke zmíněnému pozemku v realitní inzerci s tím, že bližší informace lze získat přímo od insolvenčního správce to už se mi zdálo komplikované tak jsem dále nic nepodnikal, maximálně jsem měl za to že nějaký poplatek budu muset platit až při realizaci koupě zmíněné garáže. Faktura na 6000,- přišla 14.11.2022 tak jsem poslal formulář odstoupení od smlouvy. Nyní přišla výzva "sdělení před přípravou podání soudního návrhu na vydání elektronického platebního rozkazu (EPR)" Domnívám se, že se jedná o podvodné jednání protože pokud mám za něco platit měla by být uvedena konkrétní částka a služba za kterou mám platit. V tom případě bych registraci rozhodně neprováděl.
zrušení poplatku
|
Tweet |
Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny.
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo v jiných případech "jen" 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.
Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/
Spotřebitel se může obrátit na Českou obchodní inspekci jak s návrhem na zahájení mimosoudního řešení sporů (https://www.coi.cz/informace-o-adr/), tak s podnětem na porušování povinností (https://www.coi.cz/podatelna/), za které může být společnost ze strany ČOI pokutována.
Dle vyjádření jiných spotřebitelů již za tuto činnost byla společnost Centrum Aukcí.cz s.r.o. pokutována Českou obchodní inspekcí pro naplnění skutkové podstaty dle § 24 odst. 1 písm. a) zákona, tj. pro používání nekalých obchodních praktik a dalších, naposledy v listopadu roku 2021 úhrnnou pokutou ve výši 1 500 000 Kč.
Dobrý den, po delší době zde napíšeme své vyjádření, jelikož je to vše stále stejné, dTest a jeho "nezávislá a korektní poradna" se logicky neustále zastává klientů, kteří si neumí ve svém rodném jazyce přečíst dvě stránky formátu A4 i když jsou před samotnou registrací opakovaně upozorňovány na skutečnost, že služba je zpoplatněna, toto upozornění je jak v inzerci, tak v emailu, ale zejména velkým tučným písmem před samotným tlačítkem REGISTROVAT SE, kdo zde tvrdí, že nevidí slovo "registrace je ZPOPLATNĚNA" tak buď vědomě lže, nebo je velmi nepozorný a lehkomyslný. Společnost má ve svůj prospěch více jak 70 soudních rozhodnutí, které určují, že společnost má na poplatek 100% nárok. Aktuálně již probíhají exekučních řízení, kdy klienti, kteří zde věřili názorům dTestu vidí realitu a to když jim exekutorský úřad provádí exekuci. Společnost se zde chce vyjádřit k velice mylnému názoru dTestu ohledně neúměrného krácení, kdy tento dětský názor dTestu svědčí o tom, že do dnešní doby dTest nepochopil jak služba společnosti vůbec funguje a to se to zde řeší 3-4 roky pořád dokola. Např. služba insolvenční nemovitosti, která spočívá v tom, že společnost, resp. pracovníci společnosti musí přečíst tisíce insolvenčních spisů, ano logicky jsou veřejně přístupné, ale musí se přečíst a zjistit, zda tam je či není nemovitosti sepsaná v majetkové podstatě úpadce, musí se prověřit, zda se bude v budoucnu uvažovat o zpeněžení předmětné nemovitosti, musí se obstarat fotografie předmětné nemovitosti, zaplatit velmi drahá realitní inzerce, vlastní databáze těchto ručně vyhledaných insolvenčních nemovitostí se musí denně spravovat a kontrolovat aktuálnost, v databázi je cca 1 000 insolvenčních nemovitostí, ke kterým má přístup (v časovém předstihu) široká veřejnost (ve většině případů budoucí uživatelé) a může učinit nabídku své kupní ceny insolvenčnímu správci dříve než jiní běžní překupníci, kteří jen spekulují při odkupu těchto zadlužených nemovitostí. A na takto složitou a náročnou činnost chce dTest dělat test přiměřenosti? Dobře pojďme ten test přiměřenosti zrealizovat ať všichni vidí, kolik by tato služba měla opravdu pro klienty "stát". Dokáže si vůbec někdo z dTestu představit náročnost tohoto způsobu vyhledávání insolvenčních nemovitostí, jejich inzerci, správu, přípravu inzerce....? Chápete to v dTestu, v čem ta služba spočívá, nebo jenom dokážete čerpat státní dotace a psát lidem to co chtějí slyšet, proč jim nenapíšete pravdu. Bude schopen někdo z dTestu reagovat na test přiměřenosti v rámci služby insolvenční nemovitosti.....pochopte, ty nemovitosti nejsou nikde předem zveřejněny, vše se musí ručně pěkně vyhledat a každý insol. spis se musí pročíst, ať tam nemovitost je, či není.....tisíce insol. spisů....chápete to? Jen na okraj, víte kolik stojí měsíčně realitní inzerce 1 000 insolvenčních nemovitostí? Zamyslete se a pokuste se o náročnosti služby aspoň chvíli přemýšlet, než budete zase něco psát. Ohledně soudních rozhodnutí, které jsou ve prospěch společnosti, tak je absolutní nesmysl, není to prostě reálné, aby desítky okresních soudů a vícero obvodních soudů udělalo stejné pochybení, které tvrdíte ve svých vyjádřeních, tato vyjádření zcela "dehonestují" práci jednotlivých soudů.... přiznat pravdu je těžké.............Proč lidem nenapíšete, že celý registrační proces na www.s-drazby.cz byl schválen ČOI v roce 2019 v rámci první a druhé kontroly......Což je též mimochodem předmětem soudního sporu, kdy společnost žaluje ČOI pro její nezákonné jednání u Krajského soudu? Není problém zveřejnit nahrávku telefonátu z roku 2019, kde se ČOI vyjadřuje k samotné registraci......"... a že by už opravdu lidi co to tam nevidí tu informaci o zpoplatnění museli být úplně blb****......" Proč zde lidem nenapíšete, že Krajský soud rozhodl o odkladném účinku ve prospěch společnosti, která se ohradila proti postupu ČOI vůči společnosti? Vyjádřete se prosím zcela jasně a pokud možno konkrétně k testu přiměřenosti v rámci služby insolvenční nemovitosti. Děkujeme.
Pokud je tolik nachytaných lidí tak je asi něco v nepořádku, nebo hůř, je to záměr. Podle mě má být jasně uvedena výše ceny a za jakou službu a to s možností přímé platby a ne být někde zašitá a poslaná faktura za 14 dní !!!
Děkujeme stranám za reakce.
Jak jsme již uvedli v dřívějších stížnostech - informace "registrace je zpoplatněna" není dostatečnou (s ohledem na stanoviska ČOI i soudů v obdobných případech). Zároveň podnikatel sám často uvádí, že registrace zpoplatněna není, ale jsou zpoplatněny služby (které spotřebitelé často nevyužijí), což nyní svým vyjádřením opět popírá.
K neúměrnému zkrácení můžeme pouze uvést, že náročnost podání informací spotřebiteli zhodnotit nemůžeme, avšak dle vyjádření výkonného ředitele konkurenčního dražebního portálu jejich klienti za registraci ani služby nic neplatí (poplatky hradí pouze konkrétní exekutorské úřady za realizovanou dražbu), což odůvodnil slovy „nechápu, proč bychom za to měli chtít nějaký registrační poplatek.“
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby se mohla vyjádřit k vyjádření konkurenta, který by o náročnosti poskytování služby mít přehled měl a ke zpoplatnění registrace (neboť jinde uvádí, že jsou zpoplatněny až služby - viz bod 6 vyjádření společnosti, které je dostupné zde: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/57387/poplatek-ve-vysi-6-000-kc):
"6. Poplatek se platí za kliknutí na registraci....opět nesmysl, za kliknutí na registraci se poplatek neplatí, platí se za obdržení služby, společnost má i služby, které nejsou podmíněny registračním poplatkem i když klient klikne na registrovat se."
Dobrý den, tak ještě jednou a pomalu. Insolvenční nemovitosti nenabízí v tomto formátu žádná firma v ČR, jsou nabízeny až v době samotného zpeněžení, ale NIKDO nedokáže v ČR zveřejnit insolvenční nemovitosti, která jsou sepsány v majetkové podstatě IŘ a budou se v budoucnu s největší pravděpodobností zpeněžovat. Touto službou má klient naší společnosti reálnou možnost se o nemovitost "ucházet" s časovým předstihem a v kombinaci s oslovením IS a dotčených zajištěných věřitelů, může jeho zájem vést k "rozpohybování" zpeněžení již před plánovaným "prodejem" a to tím, že zajištěný věřitel se v aktuálním čase rozhodne, že nabídka klienta je dostačující a tedy souhlasí se "zpeněžením".
K exekučním nemovitostem, opět pomalu vysvětlení asi po 150x. Vyjádření ředitele konkurenčního portálu je správné, ale jak je vidět z textu inzerce a z textu emailových komunikací náš aukční portál nespolupracuje s exekutorskými úřady, náš portál si exekuční nemovitosti vyhledává sám, sám tyto investiční možnosti vyhodnocuje a tyto informace poskytuje dále široké veřejnosti, která má k těmto námi vyhledaným a prověřeným exekučním nemovitostem přístup díky námi zaplacené a zpracované realitní inzerci. Je to stejné, jako kdyby existoval soukromý placený klub investorů do exekučních nemovitostí a členům tohoto klubu se poskytovaly placené informace.
Je s podivem, že ani po 4 letech dopisování zde v této "poradně" není schopen nikdo z dTestu pochopit princip služby, nebo nechce pochopit ? Udělejte si 10minut času a přečtěte si text realitní inzerce, může nám to všem šetřit čas, aktuálně máme v inzerci cca 1300 nemovitostí, nebude problém je najít. Jelikož se zde vyjadřujete ke službám, které jste zcela nepochopili a to asi ani z části. Děkujeme. P.S. Za kliknutí na tlačítko registrovat se se poplatky automaticky neplatí, např. dobrovolné aukce, do kterých se naši klienti registrují také prostřednictvím tohoto tlačítka, žádné poplatky 5 a 6 tis Kč neplatí.....Poprosíme opravdu o 10 min času a v klidu si přečtěte po 4 letech texty realitních inzercí a to jak pro insolvenční, tak pro exekuční nemovitosti...Děkujeme ještě jednou.
To vám nikdo nebere, ale cena má být předem jasná a za co, aby bylo možné cenu neakceptovat a případně registraci neprovádět.
Již jsem kontaktoval advokátní kancelář Mgr. Petra Timury, která mě bude zastupovat a spor již vyhrála.
Dobrý den, společnost vyhrála již více jak 70 soudních sporů, ano jsou i spory prohrané, tak jak zcela transparentně uvádíme na našem webu. V těchto 70 vyhraných soudních sporech soudy uznaly, že cena služby byla uvedena správně ve smluvních podmínkách, také se těmito informacemi můžete seznámit na našem webu. Nechme to na rozhodnutí soudu a je jen dobře, že pokud si nejste jistý v těchto otázkách, že využíváte služby advokáta, což také všem našim klientům doporučujeme v rámci našich emailových komunikací. Pan Mgr. Timura je dle našeho názoru velmi dobrý právník a tato volba je pro Vás velmi dobrá. Z našeho pohledu u soudů neustále poukazujeme na skutečnost, že celá registrační cesta je nastavena přesně dle doporučení ČOI z roku 2019 a že ze stran úřadů dochází pouze a jen k "překrucování" jejich prvotních názorů, jelikož stěžovatelé nikdy nevymizí a úřady si nejsou schopni stát za svými prvotními názory. Jak by se Vám pane Dostálku líbila situace, kdy by jste investoval finanční prostředky do tvorby webových systémů přesně dle doporučení ČOI a po určitém čase by Vám ten samý úřad sdělil, že to co Vám v minulosti potvrdil jako správné, je najednou z ničeho nic špatné, také by jste si to asi nenechal líbit. Proto společnost též podala na ČOI správní žalobu, pro její nezákonné jednání, dle názoru společnosti. Ruku na srdce, četl jste smluvní podmínky se kterými jste souhlasil při registraci? Kdyby jste je četl, tak tam máte na několika místech zvýrazněnou cenu služby, ale jelikož jste je asi nečetl, tak házíte vinu na společnost. Vidíte před registračním tlačítkem velkým písmem napsáno ZPOPLATNĚNA ? Není možné nedbalost a nepozornost lidí přenášet na společnost, nebo se Vám to zdá správné ? Pojďme se bavit otevřeně, jak je to doopravdy.....
Jestli to nebude tím že registrací nikde jinde na webech SLUŠNÝCH firem žádný poplatek nevzniká.
Děkujeme stranám za reakce.
Protože k vyjádřením stran nemáme žádné doplnění (stojíme za našimi dřívějšími stanovisky), přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji případu (např. o informacích advokáta apod.). Pokud se spotřebitel rozhodne pro soudní spor, prosíme i o tuto informaci, abychom stížnost neuzavírali a vyčkali na jeho výsledek.
Pokud dojde k podání soudního návrhu na vydání elektronického platebního rozkazu (EPR)
jsem již domluvený s advokátem panem Mgr. Petrem Timurou který mě bude zastupovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Zatím mě přišly mailem 2x opakovaně zprávy sdělení před přípravou podání soudního návrhu na vydání elektronického platebního rozkazu (EPR)
Jestliže by spotřebiteli přišel elektronický platební rozkaz, nabývá tento rozkaz právní moci 15. dnem od jeho data doručení.
Více informací k platebnímu rozkazu a k možnému podání odporu nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9173/prisel-vam-od-soudu-platebni-rozkaz-jste-presvedceni-ze-nic-nedluzite-podejte-vcas-odpor.
Protože se společnost k vývoji případu již nevyjadřuje, stížnost uzavíráme s nedosažením dohody.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.