Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#63010Zakoupené lístky - chybná cena

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.12.2022, před 2 lety

Petra Kročilová

Znění stížnosti

Dobrý den, chci podat podnět k podvodnému chování ohledně prodeje lístků a zeptat se, jak mohu v této věci postupovat, případně jestli mi můžete pomoci s řešením. Dne 6.10. jsem zakoupila přes Viagogo (teď už vím, že ne úplně důvěryhodný portál, ale jinde už lístky nebyly) 4 vstupenky na koncert Hauser 17.12. Za jednu vstupenku jsem zaplatila celkem vysokou částku a ještě poplatky, lístky ale nebyly jinde v nabídce a myslela jsem si, že jejich hodnota je reálná. I co jsem se dívala v zahraničí, byly lístky nabízené v této ceně, tak mi to tehdy přišlo v pořádku.

Tento týden, 10.12., mi přišly 4 vstupenky, ale každá v hodnotě cca necelé čtvrtiny zaplacené ceny. Navíc ani nejsou opatřeny mým jménem, jak společnost deklarovala, takže mohu jen doufat, že jsou platné.
Rozdíl v ceně vstupenky je téměř pětinásobný. Jak se mohu bránit? Už
kontaktuji banku s reklamací platby chargeback, ale nevím, zda je
naděje na úspěch. Lze platbu/zakoupení reklamovat i jinak?
Se společností Viagogo prakticky není možná komunikace v češtině, v angličtině také omezeně, nebo
se mi nepodařilo najít, jakým způsobem- odpovědí přichází pravděpodobně vygenerované maily. Mohu poslat soubory s komunikací a potvrzením plateb apod. Vzhledem k tomu, že společnost nabízela více lístků, myslím, že takto podvedených bude více. Děkuji za radu a pomoc s řešením


Produkt

Lístky na koncert přes společnost Viagogo


Požadované řešení

Vrácení částky rozdílu ceny lístků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 10:49, před 2 lety

Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).

Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.

Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 14:38, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.