Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si dvakrát Mystery box M za 2x300 Kč z eshopu levneji.cz a dorazily mi balíčky bez problému, ale po otevření mě čekalo nemilé překvapení. Oba balíčky měly stejný obsah: drtič na česnek a tutu s LED svítidly (jedna nefungovala). Když jsem se krátce podíval na aliexpress.com na toto zboží, tak by mě tutu s drtičem stálo cca 250 Kč. V detailech produktu přitom píší několik věcí, co mi přijdou v rozporu:
"Neuvěřitelná hodnota věci uvnitř
U našeho Mystery Boxu garantujeme že věci uvnitř přesáhnou hodnotu boxu!"
"KAŽDÝ MYSTERY BOX JE UNIKÁTNÍ! NELZE JEJ VRÁTIT BEZ UDÁNÍ DŮVODU VE 14DENNÍ LHŮTĚ"
Ani jedno nebylo dodrženo, navíc si nejsem jistý, zda se jde takto vzdát práva vrácení bez udání důvodu.
Mystery box: https://www.levneji.cz/amazon-mystery-box/
https://www.levneji.cz/amazon-mystery-box/
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Právo odstoupit od smlouvy však není absolutní. Aby však bylo znemožněno od smlouvy odstoupit, bylo by potřeba, aby situace splňovala některou z podmínek v § 1837 občanského zákoníku. V tomto případě se však domníváme, že tyto podmínky zboží nenaplňuje a odstoupení od smlouvy by tak mělo být možné.
Platí, že k ujednáním, která se odchylují od ustanovení na ochranu spotřebitele, se nepřihlíží. To znamená, že jsou pouze zdánlivá, tedy jako by ve smlouvě vůbec nebyly uvedeny. Pokud však spotřebitel trvá na zachování těchto ujednání ve smlouvě, musí se tohoto dovolat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.