Společnost


B2M.CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63019Neuznané odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
13.12.2022, před 2 lety

Zdeňka Kiprá

Znění stížnosti

Dobrý den, byla jsem oslovena společností ePoptávka s nabídkou služby poptávání a nabídky práce. Přišlo mi to jako možnost přivýdělku neboť jsem samoživitelkou. Splatnost faktury jsem si nastavila 30 dní a to právě proto, že se u nás v místě mého bydliště řešil nový dodavatel plynu... Zvedli mi nájem o 2 000,- Kč což je poměrně dost, fa za nabídku je 6 942,- Kč. Což pro mne v tu chvíli bylo nemožné zaplatit. Psala jsem e-mail, že požaduji zrušení profilu a že odstupuji od smlouvy. Přišel mi tento email: Vážená paní Kiprá,dovolujeme si touto cestou reagovat na zprávu, kterou jsme od Vás obdrželi k vaší závazné registraci. Dovolte, abych Vás upozornila, že hovory jsou monitorovány také pro Vaši bezpečnost. Objednavatel má právo na poslech hlasového záznamu uzavřené smlouvy v sídle Poskytovatele po předchozí žádosti telefonicky na čísle 251 510 908 či e-mailem na info@b2m.cz a zpětném potvrzení termínu Poskytovatelem. Zasílání záznamu e-mailem není možné s ohledem na ochranu osobních údajů dle zákonných norem.
K obsahu této zprávy uvádíme, že ustanovení § 1729 odst. 1 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb., ve
znění pozdějších předpisů) zakotvuje právo na odstoupení od smlouvy o poskytování služeb
uzavřené prostřednictvím internetu, a to bez uvedení důvodu do 14 dnů od uzavření takové
smlouvy. Nicméně právo na odstoupení od smlouvy podle předchozí věty náleží za současné
právní úpravy výhradně spotřebiteli, přičemž právnická osoba či podnikající fyzická osoba
nemůže této zákonné výjimky využít. Naše společnost však nad rámec svých zákonných
povinností umožňuje právnickým osobám či podnikajícím fyzickým osobám odstoupit od smlouvy
o poskytování služeb, a to za předpokladu, že k odstoupení od smlouvy zákazníkem dojde
nejpozději do 2 dnů od uzavření takové smlouvy a že dojde uhrazení storno poplatku 50%
zákazníkem.
Dovolte abychom Vás informovali, že uplynutím čtyřicátého dne po registraci bude pohledávka při neuhrazení postoupena třetí straně.
Dejte nám prosím vědět, pokud bychom Vám mohli v této věci nějak dále pomoci.
Děkuji za pochopení.
s přáním příjemného dne

Poradíte mi co mám dělat, neměla jsem vůbec tušení, že lze uzavřít smlouvu tzv. DISTANČNĚ... Ani pracovník, se kterým jsem hovořila, se nezmínil o tomto způsobu uzavření smlouvy, kdyby ano, určitě bych nic neodsouhlasila. Fakturu nejsem schopna v této výši v současnosti zaplatit. A nelíbí se mi tento nátlakový přístup k zákazníkům, asi už ani nechci jejich služby využívat... Nehledě na to, že obchodní podmínky poslali až v tomhle e-mailu. Ano je to moje blbost, že jsem si je nevyhledala na webu, nicméně stejně by to nic nezměnilo vzhledem k jejich storno podmínkám :(
Děkuji a přeji pěkný den
Zdeňka Kiprá


Požadované řešení

Ukončení smluvního vztahu bez jakýchkoli doplatků, poplatků, včetně nutnosti úhrady faktury.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2022 09:55, před 2 lety

Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. V tomto případě si nejsme jistí, zda se nejedná o vztah dvou podnikatelů, resp. o tzv. firemního zákazníka (služby pro IČ).

Pokud by se jednalo o podnikatele:
Podnikatelé nejsou oproti spotřebiteli tolik chráněni, předpokládá se tak vyšší standard péče. Společnost si tedy může nastavit jiné podmínky odstoupení (např. 50 % storno poplatek apod.), o kterých je však nutné informovat alespoň v obchodních podmínkách, na které musí smlouva řádně odkazovat.

V tomto případě bude zásadní, co bylo předmětem smlouvy a co lze prokázat. Jestliže se prokáže celá výše částky, která je uvedená na faktuře, mohla by podnikatelka nabídnout společnosti uhrazení faktury na splátky.

Pokud by podnikatelka měla podezření na nekalosoutěžní jednání společnosti B2M.CZ s.r.o., mohla by se obrátit na soud.


Pokud by se však jednalo o spotřebitele, při koupi zboží na dálku (tj. distančně - telefonem, e-mailem, přes e-shop) má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od uzavření smlouvy ohledně služby nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 15:49, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.