Společnost


Zásilkovna s.r.o.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:61
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 72 stížnostech.

#63036Ztráta zásilky na cestě k příjemci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.12.2022, před 2 lety

Ondřej Jorda

Znění stížnosti

Dobrý den,

22.11.2022 jsem odeslal zásilku ve službě "Mezi námi" ze Šumperka do Poděbrad. Podle trasování zásilky byla na podacím místě předána řidiči a míří na depo. Dál však nedorazila a nikdo není schopen jí dohledat nebo sdělit, kde se nachází. Opakovaně jsem se dotazoval na infolince, na podacím místě i na místním depu, prý je ztracená. Reklamaci jsem podal, popisem a fotografiemi jsme řádně doložil i obsah zásilky včetně odkazů na web. Zásilka totiž obsahovala nové, přeposlané věci zakoupené na e-shopu v hodnotě 4.979 Kč, které si příjemce omylem nechal zaslat do Šumperka, ne do Poděbrad, kam se krátce před tím stěhoval a neupravil si dodací adresu na e-shopu. Mohu požadovat celou částku, a to s odkazem na platné znění § 2567 nového OZ nebo mi bude vyplacena pouze částka 300 Kč dle Obchodních podmínek? Hodnotu zásilky jsem při odeslání neuváděl. Děkuji za odpověď.


Produkt

Zásilkovna - Služba Mezi námi


Požadované řešení

Náhrada škody v plné výši, jakou měl obsah zásilky, případně dohledání zásilky a doručení příjemci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 12:25, před 2 lety

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci, tak jak zde již spotřebitel podle popisu učinil. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

Podle našeho názoru by se v tomto případě mělo postupovat podle ustanovení § 2567 občanského zákoníku, který stanoví, že při ztrátě nebo zničení zásilky nahradí dopravce cenu, kterou zásilka měla v době, kdy ji převzal. Podle § 1812 odst. 2 OZ platí, že k ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje. Jiné orgány jako např. Česká obchodní inspekce však mohou být jiného názoru.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 14:51, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.