Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Datum nákupu v obchode Recentia.cz 31.10.2022
Při koupi AKU Elektrické ruční pilky + Náhradní baterie + Náhradní řetěz, kterou internetový obchod Recentia.cz reklamuje, nebyl žádný problém.
Zboží jsem zaplatil dopředu platební kartou a zboží poměrně rychle dorazil službou PPL.
Cena zboží 1.990,-Kč. Cena s přepravou 2.119,- Kč.
Zboží jsem vyzkoušel a zjistil, že pilka je naprosto k nepoužití. Neodpovídá parametrům popsaným v popiscích k výrobku. S pilkou se nedalo vůbec ani 10 minut souvisle řezat.
Rozhodl jsem se produkt vrátit a využít své právo odstoupit od smlouvy ve 14denní lhůtě.
To jsem také udělal a vyplnil elektronický formulář na stránkách společnosti k odstoupení od smlouvy. Zboží jsem vyčistil a podle pokynů zabalil a poslal zpět na adresu obchodu. 11.11.22 mi obchod emailem sdělil že mé odstoupení od smlouvy zaregistroval a ve stejný den jsem zboží poštou odeslal obchodu.
A od té doby začali problémy. Obchod mě po tahanicích a 15 emailech 13.12.22 vrátil cenu na účet, ale jen 1.990,-Kč. Ale cenu za poštovné 120,-Kč za dopravu PPL při koupi zboží a cenu 119,- Kč za poštovné při vrácení zboží mě nevrátil.
Mimo to obchod neoprávněně zadržoval mé peníze nad stanovenou dobu pro vrácení peněz při odstoupení od smlouvy a měl bych pravděpodobně nárok na penále. Ale minimálně mi obchod dluží 239,-Kč za dopravné.
To jsem také 13.12.22 obchodu napsal v emailu.
Děkuji za odpověď.
S přáním hezkého dne
Tomáš Lorenz
AKU Elektrická ruční pilka + Náhradní baterie + Náhradní řetěz ;Mini akumulátorová pila je vhodná pro zahradnictví a řezání dřeva a větví. Jsme jediní oficiální dovozci pro český a slovenský trh. Velikost lišty je 4INCH/10cm
Vrácení prostředků za přepravu 239,-Kč
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Dále však platí, že spotřebitel platí poštovné spojené s vrácením zboží.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, omlouváme se za nepříjemnosti, všechny požadavky řešíme pečlivě ve prospěch zákazníka. Prosíme ozvěte se nám na email info@nakupdarek.cz, kde rádi vaší záležitost vyřešíme k vaší spokojenost. :)
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Jako spotřebitel jsem se společností info@nakupdarek.cz už v prosinci ozval, ale nikdo se mnou mou záležitost neřešil k mé spokojenosti jak se dušovali, že udělají. Ani mi neodpověděli.
Nic končím. Už mně ta tahanice nebaví. Je zarážející, že "šmejdi" můžou okrádat zákazníka a vesele si podnikat dál.
Vám v dTestu moc děkuji za Vaši námahu a pomoc. Stížnost tímto ukončuji.
S Pozdravem
T.L.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.