Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaregistroval sem se kdysi na tuto seznamku pak se odhlásit zrušil účet a už služby nevyužíval dnes mi přišla sms: ZZ uctu *** bylo 14.12. odepsano -592,00 CZK , D4F AG; www.d4f.ag; uctu ***9atd. bylo 14.12. odepsano -592,00 CZK D4F AG; www.d4f.ag
date4friend AG
Chci vrátit peníze!
|
Tweet |
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, možném vzniku dalších účtů na jiných portálech, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Je možné kontaktovat banku s žádostí o zablokování těchto plateb, tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Spotřebiteli doporučujeme smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit písemným prohlášením (lze využít formulář dostupný zde: https://www.ceskybdsmklub.com/pdf/cancellation.pdf) zaslaným na e-mail support@mycustomercare.ch nebo poštou. Společně s výpovědí doporučujeme spotřebiteli zaslat i žádost o vymazání osobních údajů.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.