Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.2.2015 jsem vyzvedla objednaný mobil Nokia LUMIA 530 Gray, po vyzkoušení se ukázal nevhodný, chyběl český návod, originální krabice byla rozlepena, dělalo to na mě dojem, že nejsem první, kdo mobil má v ruce. 16.2.2015 jsem od smlouvy odstoupila, 17.2.2015 odeslala mobil poštou zpět, potvrdili odstoupení. 24.2. jsem se ptala po osudu zásilky, na můj dotaz ji šli vyzvednout, 27.2. mi slíbili, že mě budou o vyřízení informvat, 6.3. jsem se opět připomněla, slíbili vyřízení, 17.3. jsem se opět připomněla a 18.3. přišel opravný daňový doklad, který neuváděl náklady na dodání mobilu při nákupu a vyčíslili smluvní pokutu (cca 1/3 z ceny mobilu) za umaštění, zaprášení, znečištění síťky reproduktoru a poškrábání krytu. S tímto hodnocením nesouhlasím a nebudu podepsaný doklad posílat zpět. Peníze tedy dosud nemám, po více jak měsíci od odstoupení od smlouvy.
mobil Nokia LUMIA 530 Gray E, výr. č. 353626066338745
vrácení peněz v plné výši v souladu s obochodními podmínkami
|
Tweet |
Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a je možné požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli informace podle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku (pokud lze využít práva na odstoupení od smlouvy, podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění tohoto práva, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy, jehož náležitosti stanoví prováděcí právní předpis). Spotřebitel má právo zboží z obalu vyndat a ověřit si jeho vlastnosti. Snížení hodnoty zboží prokazuje prodávající.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.