Společnost


Energetický Holding Malina a.s.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63052Nedodání díla - fotovoltaické elektrárny s bateriemi / Odstoupení od smlouvy - nevrácení zálohy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.12.2022, před 2 lety

Václav Hocký

Znění stížnosti

Společnost nedodržela harmonogram prací 1.zaslání projektu-1,5 měs. po termínu 2.podání žádosti o připojení distribuci-3,5 měs. po termínu 3.montáž-2,5 měsíce po termínu. Kvůli nedodání díla, nedodržení smluvních podmínek, nekomunikaci ze strany společnosti Malina a lživým informacím, reklamě a nekalým praktikám jsem se rozhodl odstoupit a dle smlouvy nejpozději do 14 dnů mi měly být vráceny peníze/záloha (ve výši téměř 300tis. Kč) zpět na můj účet, kterou jsem uhradil okamžitě po zaslání zálohové FA 2.6.2022 a dílo mělo být hotové nejpozději do 120 dnů od tohoto data. I přes mou snahu domluvit se nepřišla náprava, kompenzace, nabídka schůdného řešení a nyní po 14 ti dnech od odstoupení a mém připomínání a upozornění, že peníze stále nemám na účtu, bohužel stále čekám. Společnost bud vůbec nekomunikuje jak na firemním emailu, tak ani obchodní zástupce mi nebere telefon a když už jsem například po 14 dnech obdržel nějakou informaci, byla to jen neurčitá obecná informace, která neřešila můj problém nebo mne neustále odkazují mezi svými "odděleními".


Produkt

Fotovoltaická elektrárna s uložením do baterií


Požadované řešení

Rád bych, aby mi nejlépe ihned vrátili zaslanou zálohu, ideálně i nějakou kompenzaci, neboť nedodáním díla mi vznikla škoda za platby za el. energii.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 13:14, před 2 lety

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Pokud by byla elektrárna nainstalována ale byla by vadná, platilo by následující:
Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Dle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

Spotřebitel může tedy instalaci elektrárny reklamovat a společně s reklamací i požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů a náhradu škody.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 14:55, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.