Společnost


DIMOCO Europe GmbH

Počet nahlášených stížností:89
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#63062Neoprávněné strhávání platby za neobjednanou službu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 měsíců 19 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
14.12.2022, před 2 lety

Darja Raisová

Znění stížnosti

Z O2 mi přišla informace, že mi z mého tarifu stihli platbu 99 Kč ve prospěch společnosti The Kiosk za týdenní předplatné. Žádnou takovou službu jsem si vědomě neobjednala a určitě jsem neposkytla souhlas s platbou.
Po zablokování plateb vůči této třetí straně mi nadále chodí týdenní upozornění na to, že platba nebyla provedena.
Odkaz, který společnost uvádí pro možnost odhlášení se z odběru, je od počátku nefunkční.
Ráda bych dostala zpět platby, které proběhly a jasně ukončila se společností The Kiosk obchodní vztah (pokud vůbec nějaký vznikl).
Děkuji za pomoc.


Produkt

Zřejmě se jedná o E-předplatné časopisů


Požadované řešení

Ukončení případného smluvního vztahu, vrácení neoprávněně čerpaných plateb, prověření legálnosti takovéhoto způsobu obchodování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 13:18, před 2 lety

Společnost DIMOCO Europe GmbH je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu.

Pokud ještě tak spotřebitel neučinil, může se obrátit na servisní a kontaktní centrum společnosti Dimoco Europe GmbH, které je zdarma k dispozici a může poskytnout součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby: mobileinfo.biz / E-Mail: info-cz@mobileinfo.biz.

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Pokud poskytovatel služby požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Je také možné kontaktovat operátora a banku s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku (pokud závazek existuje).

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.2.2023 16:19, před rokem

DIMOCO Service Center DIMOCO Service Center Dobrý den, My z DIMOCA jsme v tomto fóru objevily tvůj příspěvek a samozřejmě Tě rádi podpoříme při řešení předloženého nedorozumění. Co je DIMOCO? DIMOCO je institut licencovaný provádět platby, kontrolovaný rakouským Úřadem pro dohled nad finančním trhem, a umožňuje miliardě uživatelů mobilních telefonů koupi digitálních a fyzických zboží prostřednictvím způsobu platby jménem "Carrier Billing", což je alternativa ke kreditní kartě, bankovnímu převodu nebo PayPal. Uživatelé vědí zaplatit služby v oblasti ePublishing, Video on Demand, Online-Gaming nebo Digital Music mobilním telefonem, tabletem nebo SmartTV přes účetní soustavu provozovatele mobilního telefonu, čili fakturou za telefon. Tento způsob platby nabízí mnoho mezinárodních podniků jako např. Apple, Spotify, Netflix, Google nebo Facebook a proto si ho z oblasti Mobile Payment dnes nemůžeme odmyslet! Co DIMOCO není? DIMOCO není samotným poskytovatelem těchto služeb. Podle všeho by si chtěl / chtěla vyřešit otázku služby s poskytovatelem takové služby? Pokud potřebujete další informace týkající se této záležitosti, zavolejte na bezplatné číslo, kde vám profesionální agenti poskytnou zákaznickou podporu. Servisní a kontaktní centrum je spotřebitelům zdarma k dispozici: mobileinfo.biz / E-Mail: info-cz@mobileinfo.biz S pozdravem servisní tým DIMOCO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 15:01, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.4.2023 15:12, před rokem


Darja Raisová

Strhávání plateb jsem si zablokovala.
Po půl roce mi bylo údajné členství ukončeno. Zatím po mě nikdo nepožadoval uhrazení neuskutečněných plateb.
Děkuji za vaše vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2023 15:16, před rokem

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.