Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
17.11.2022 jsem zakoupil vůz Ford Focus rok výroby 2005. 19.11.2022 jsem vůz přebral a po najetí pár desítek kilometrů se rozbila spojka. Auto jsem reklamoval na pobočce v Liberci kde jsem vůz kupoval. Jednání otřesné od všech zaměstnanců bazaru. Nikdo najednou nebyl v práci, všichni nemocní.sepsali jsme reklamační protokol s vyčíslením škody za opravu 11000 korun. Po čtrnácti dnech i když posouzení mělo trvat 2 až 5 dní, přišel doporučený dopis, že reklamace byla zamítnuta z důvodu vady, za kterou prodejce nenese odpovědnost i když ve smlouvě je záruka 12 měsíců. V předávacím protokolu bylo napsáno, že spojka má plynulý záběr a je jen opotřebovaná vzhledem ke stáří vozu. Nikoliv, že spojka je nefunkční. Nebyla ani minimální snaha o urovnání situace, nebo aspoň spolu účast prodejce. Auto je tudíž nepojízdné a nepoužitelné. Vyjádření, že za tuto vadu prodejce nenese zodpovědnost je nedostačující a nesmyslné. Na co je tedy záruka 12 měsíců? Chámu, že jsem si koupil starší vůz, ale koupit vůz na to aby ujel cca.: 150 kilometrů není vůbec přijatelné.
Automobil Ford Focus 1,6 V rok výroby 2005
Dodatečná sleva, nebo aspoň spoluúčast na opravě vozu.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Nápravníku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Ještě bych měl dotaz paní Míková. Jakým způsobem jste posuzovali odvolání proti vyřízení první reklamace? Sama píšete, že jste odvolání proti reklamaci posuzovali s kolegy. Není divné, že já dosud o vyřízení reklamace nemám zprávu z Vaší společnosti? Vy vidíte do budoucna co se stane? Sami se oháníte, že vyrozumění posíláte doporučeným dopisem. Manažer pobočky ode mne převzal odvolání 17.12.2022, kterou mi i potvrdil. Prosím o odpověd. Děkuji Nápravník
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby na vyjádření spotřebitele mohla reagovat.
Vážený pane Nápravníku,
kolegové z reklamačního oddělení Vám dopis posílali první týden v lednu, věřím, že Vám již dorazil. Předpokládám, že záležitost by měla být tedy uzavřena.
S pozdravem, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, stížnost je uzavřena možná pro Vás. Další řešení bude přes ČOI na kterou jsem podal podnět k řešení.Ohledně podvodného jednání a podvod při podepisováním smlouvy. Dále Vás žádám o předávací protokol při výkupu auta, který chci přiložit k řešení pro ČOI. Spojil jsem se s minulým majitelem, který mi řekl, že v době když auto dával do AAA bylo auto jen s obtížemi pojízdné.( Pouze na přesun do bazaru). O vadě se vědělo a byla údajně ve výkupním protokolu. Taktže jste mi prodali nepojízdné auto a o všem jste věděli. Dále požaduji slíbené doplňky k vozu. Elektronická klíčenka a zimní gumy, které jsem do dnešní doby nedostal.Poplatek několik tisíc korun za zprostředkování prodeje je údajně za tyto doplňky. Rád bych tyto věci řešil na pobočce, ale bohužel když přijedu několikrat denně na pobočku tak není nikdo kompetentní přítomen. Paní prodejkyně se kterou jsem smlouvu sepisoval sedí v kanceláři a tvrdí, že je na nemocencké. Nepřipadá Vám toto jednání už vážně směšné???
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Protože společnost označila své stanovisko za konečné a spotřebitel se obrátil na Českou obchodní inspekci, přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o výsledku řízení při ČOI.
Hodnocení: