Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 22. 10. 2021 byly na olomoucké prodejně Humanic v Šantovce zakoupeny rodinnou příslušnicí drahé zimní boty, do jedné však zatéká. Boty využity minimálně. Dne 12. 12. 2022 byly reklamovány na stejné prodejně a dnes, tj. 14. 12. 2022, byla reklamace vyřízena jako neoprávněná formou SMS bez dalších informací. Pominu zajímavou rychlost vyřízení reklamace, která bohužel nepůsobí moc důvěryhodně. Nesouhlasíme s neoprávněností reklamace a žádáme o znovuposouzení. Boty, předpokládáme, budou nyní putovat zpět na olomouckou pobočku Vaší firmy v Šantovce. Nevidíme však smysl ve vyzvedávání bot, které jsou vadné a u nichž nesouhlasíme se zamítnutou reklamací. Prosíme o vyřešení stížnosti.
dámská obuv 1-60-37 0480-0, vel. 40, cena 2499,-
vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, ve věci uvedené stížnosti jsme zákaznici kontaktovali a vyžádali si obuv k dalšímu hodnocení. Po obdržení obuvi se budeme reklamací více zabývat a obuv hodnotit v našem oddělení kvality, které se případnými spornými reklamacemi zabývá. O výsledku budeme zákaznici bezodkladně informovat.
Děkujeme za spolupraci,
HUMANIC CZ
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, reklamace byla na žádost projednána znovu, závada se projevila, reklamace byla následně uznána a peníze vráceny. Děkuji za pomoc s řešením!