Společnost


Top Rise s.r.o.

Počet nahlášených stížností:216
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63087Odstoupení od smlouvy - jak na to?

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.12.2022, před 2 lety

Adam Smetana

Znění stížnosti

Dobrý den,
bohužel jsme této společnosti (konkrétně eshop Bonky.cz) tak trochu skočili na špek a mne by zajímalo, jak je to s vrácením zboží.

V patičce eshopu Bonky.cz je uvedena společnost Top Rise s.r.o., která není prodávajícím. Seznam prodávajících je uveden na samostatné stránce. Po zaplacení jsme si vyžádali fakturu, která dorazila v textové podobě v mailu - na faktuře se nevyskytuje rozpis DPH ani dodavatel. Nyní nevíme, kdo je protistranou naší obchodní smlouvy. Na tento dotaz mi zatím bylo jen poskytnuto jméno továrny - Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd a informace, že mohu odstoupit od smlouvy u nich. Žádný doklad o smluvním vztahu mezi námi a Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd nemáme.

Dále se nám ozvala celnice, že skrz celnici půjde balíček. Bonky.cz uvádí "U veškerých objednávek uskutečněných můžeme s jistotou garantovat, že budou předmětem plnění DPH (IOSS) v rámci importního režimu One Stop Shop. Toto ve zkratce znamená, že provozovatel platformy garantuje, že u veškerých zásilek bude řádně zaplaceno CLO, DPH či jiné poplatky za zákazníka v plné výši." Jak se celnice dozví, že tyto poplatky byly zaplaceny? Kdo je platí - je to továrna v Číně nebo český zástupce - má české DIČ.

Mohu odstoupit od smlouvy u Top Rise s.r.o., která je uvedena v patičce eshopu Bonky.cz? Top Rise s.r.o. jako provozovatel platformy Bonky.cz zřejmě zaplatí za tuto zásilku DPH/CLO. Mají vedenou i datovou schránku - jak v tomto případě formulovat odstoupení od smlouvy? Je možné odstoupit od smlouvy i před obdržením zboží, i když jde zboží ze zahraničí - Čína?

Děkuji za pomoc. AS.


Produkt

Praktický cestovní pelíšek pro psy


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy, pokud možno ještě před obdržením zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 09:26, před 2 lety

Společnost Top Rise s.r.o. je provozovatelem e-shopu bonky.cz.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel podle euro konformního výkladu i před převzetím zboží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace (tedy např. i e-mailem na adresu info@bonky.cz nebo doporučeným dopisem s dodejkou na adresu sídla společnosti: U půjčovny 953/4, 11000 Praha), přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

V obchodních podmínkách je uvedeno, že provozovatel platformy garantuje, že u veškerých zásilek bude řádně zaplaceno CLO, DPH či jiné poplatky za zákazníka v plné výši, jak cituje i spotřebitel výše. Pokud by toto nebylo splněno, jednalo by se o porušení smluvní povinnosti ze strany podnikatele a podnikatel by tak musel spotřebiteli nahradit škodu z toho vzniklou.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 15:12, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.