Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při podání balíčku o hmotnosti 1,38 kg a velikost bylo rozhodnuto (nevím za jakých okolností, zda to vyžadovala a požadovala klientka nebo to bylo z iniciativy a doporučení poštovní úřednice/obchodnice/referentky), že se bude přepravovat tato zásilky expresně s garantovanou dobou dodání. Hodnota obsahu 500 Kč. Zajímalo by mne, jak byl veden "obchodní rozhovor" mezi odesílatelem a přejímajícím pracovníkem státní přepravní společnosti Česká pošta, s.p. Každopádně SMS o převzetí balíku do přepravy s garantovaným dodáním dorazila na mobilního telefon příjemce v úterý 13. 12. 2022 ve 13:37 hodin s informací, že předpokládaným termínem doručení je 14. 12. od 8 do 14 hodin. V další SMS zprávě došlé příjemci zásilky ve středu 14. 12. 2022 na mobilní telefon v 11:43 hodin stálo toto: Dobry den, dnes Vam budeme dorucovat balik EExxxxxxxxCZ. KOD PREVZETI: xxxxxx. Kontakt na ridice XXXXXXXXX. Řidič se však ozval po 16. hodině, kdy již nebyl adresát (příjemce zásilky) k zastižení doma na adrese příjemce zásilky. Balík se měl doručovat expresně do 14:00 hodin. Na co má odesílatel právo, když jde o EMS, tedy expresní poštovní službu s garantovanou dobou dodání (resp. doručení) ??
EMS - balíček
Vrácení peněz, neboť nebylo při přepravě a především doručení docíleno garantované doby dodání. Zásilka mohla být klidně za těchto okolností odeslána jako doporučený balíček, doporučená zásilka, tedy regulovaná základní poštovní služba.
|
Tweet |
Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoliv poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.