Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Zdravím,
dne 11.12.2022 jsem v e-shopu O2 zakoupil sluchátka O2 pods Plus - číslo objednávky **. Dopravu jsem zvolil jako jedinou nabízenou nejvýhodnější na adresu za 99,- kč.
Jelikož po objednání jsem zjistil, že mi nebudou bohužel vyhovovat, druhý den po doručení jsem se je rozhodl odstoupit od smlouvy ve 14-tidenní lhůtě a sluchátka vrátit. S nevybalenými sluchátky a vytištěným "vzorem pro odstoupení od smlouvy uzavřené komunikací na dálku" z nákupního řádu Eshopu O2 jsem navštívil prodejnu O2 ve Vyškově.
Udivilo mne, že pán ode mne formulář odstoupení ve 14 denní lhůtě nechtěl převzít (že by ho prý stejně vyhodil) a že vše musíme napsat do systému, načež jsem mu všechny požadované údaje nadiktoval. Když jsem mu ale zopakoval, že odstupuji od kupní smlouvy ve zákonné lhůtě a tím očekávám vrácení celé uhrazené částky včetně dopravy, dozvěděl jsem se že požadavek na vrácení dopravného nemá kam v systému ani napsat a že mi vrátí jen oněh 499,- kč za sluchátka, že dopravné zásadně nevrací a že to mají v obchodních podmínkách. Bohužel záhy mne v mailu o tom utvrdil obdržený dobropis od O2.
Domnívám se, ze mi má být vrácena celá částka včetně 99,- kč za dopravu a co si prodejce napíše do obch. podmínek je bezpředmětné, pokud je v rozporu se zákonem. (ostatně po prostudování jsem tam nic takového nečetl).
Prosím o vyjádření vašeho stanoviska.
Děkuji V. Peterka
Sluchátka O2 pods Plus
Vrácení celé uhrazené částky včetně dopravy
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Dále platí, že spotřebitel platí poštovné spojené s vrácením zboží.
V tomto případě však spotřebitel žádá částku za dodání zboží, na kterou má právo. Podle § 1812 odst. 2 OZ totiž platí, že k ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
mrzí mne, že jste měl důvod k vyjádření nespokojenosti.
Napište nám prosím do neveřejných údajů nebo na e-mail info@o2guru.cz číslo vašeho bankovního účtu. Poplatek za doručení vám samozřejmě navrátíme.
S pozdravem
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2
Zdravím,
na mail info@o2guru.cz jsem vám zaslal číslo účtu a čekám na vrácení částky za dopravu.
Bohužel na základě toho , co mi bylo řečeno od personálu na pobočce ve Vyškově (že to samé řešili před časem s pánem, který tam byl 4x a ničeho se nedomohl - a že ví že v zákoně nárok na vrácení je - pán jim to prý i ukazoval) moc nevěřím, že se to u vás děje nevědomky a ojediněle a nebo máte špatně proškolený a nekompetentní personál na pobočce. Minimálně jejich vyjádření že to otravování - i když jde o oprávněné nároky zákazníků - musejí poslouchat a vrcholem bylo prohlášení, že se akorát mohu jít soudit.
Doufám, že si uděláte na základě mé zkušenosti na pobočkách pořádek aby se k vám zákazníci mohli rádi vracet a neodcházeli od vás s hořkým pocitem křivdy a bezmoci.
S pozdravem
V. Peterka
Dobrý den,
děkujeme za zaslání a vaši zpětnou vazbu. Za nepříjemnosti se velmi omlouváme.
S pozdravem
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2
Hodnocení:
Komentář: Zdravím,
tak dopravné mi bylo nakonec doplaceno a chci věřit, že se společnost O2 poučila a již se s takovými excesy nesetkáme. Tímto spor uzavírám.