Počet nahlášených stížností: | 216 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den. Objednala jsem si na Bonky věci v hodnotě 1.736 Kč. Na stránkách píšou, že doručení věci je velmi rychlé, po dvou dnech jsem zkontrolovala kde moje objednávka je. Nebyla ještě připsána v programu, tak jsem to zkusila ještě druhý den a pořád tam nebyla. Objednávka měla být pod stromeček mému příteli, ale v čas jsem se dozvěděla, že to co jsem mu koupila se mu nelíbí. Hned jsem chtěla zboží vrátit a koupit jiné. Při reklamaci jsem narazila čirou náhodou na recenzi jmenované stránky a nebyly vůbec dobré ( zpoždění, špatná kvalita, jiná velikost nebo nedourčení zásilky). Co nejrychleji jsem se snažila o reklamaci . Podle podmínek na stránce mám na to 14 dní. Poslala jsem e-mail i formulář reklamační, bohužel bez odpovědi. Zkusila jsem tedy dát sledovat zásilku a napsalo mi to, že tato objednávka neexistuje, e-mail nepřišel a peníze také ne.
Chtěla bych vrátit peníze co nejrychleji bude možné.
|
Tweet |
Společnost Top Rise s.r.o. je provozovatelem e-shopu bonky.cz.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel podle euro konformního výkladu i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace (tedy např. i e-mailem na adresu info@bonky.cz nebo doporučeným dopisem s dodejkou na adresu sídla společnosti: U půjčovny 953/4, 11000 Praha), přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.