Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pořídili jsme si s přítelkyní NIKE boty, které nám byly doručeny 10.8.2022 (OBJEDNÁVKA: **). Bohužel nám neseděla velikost, proto jsme boty vrátili do krabice, na krabici nalepili lístek pro případ vrácení zboží a odnesli to na poštu, která balík odeslala. Je to již několik měsíců a nemám ani boty, ani peníze. Objednávku udělala přítelkyně, tak jsem se to za ní snažil xkrát řešit s Nike podporou, protože neumí Anglicky.
NIKE mě odkázal na dopravce (CZ pošta) s tím, že incident 3x vyšetřovali a žádné boty zpět jim doručeny nebyly. Podal jsem tedy reklamaci na České poště, která uvedla reklamaci jako bezdůvodnou, protože byl balík doručen a převzat, s tím že mi vystavili i potvrzení o předání. Zjišťoval jsem, kde balíček skončil a je to nějaký mezisklad YUSEN. Tam jsem volal a k mé zásilce mi nic nesdělili, jen že si mám zase podat nějakou reklamaci na nějaký cizí email. V podstatě jsem se zacyklil a myslím si, že bych tyto věci s poštou, Yusenem a nevím kým dalším, neměl vůbec řešit já. Dle mého názoru by mělo hlavně Nike zajímat, kde jsou boty a proč mají zoufalého zákazníka.
Boty stály docela hodně peněz a já se dostal do zoufalé situace, protože nevím jakým způsobem to řešit. Volal jsem na ČOI, kde to zvedl velmi nepříjemný pán. který na mě spustil, že s vrácením zboží jsem měl poslat nějaký další papír atd atd atd. Upřímně jsem vůbec nepochopil co vlastně chce a vzhledem k tomu že už jsem v minulosti boty vracel, s tím že na krabici stačilo nalepit lístek, který byl součásti krabice pro případ vrácení zboží.
objednávka ** (363eur)
Ideálně bych chtěl zpět peníze, popřípadě jiné boty, voucher, cokoli co minimalizuje mou ztrátu. Budu také vděčný za jakýkoli kontakt, s kterým tuto věc řešit, popřípadě za právní rady.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
V tomto případě se domníváme, že pokud spotřebitel prokáže společnosti že zboží odeslal (např. skrze dokumenty vystavené Českou poštou), měly by mu být jeho finance navráceny.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.