Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v prodejně T-Mobile ve Valašském Meziříčí, jsem zakoupil mobilní telefon HTC Desire 510, po přibližně 3 týdnech se projevila závada displeje.
Po příchodu do prodejny jsem se dotázal zda je možno mobilní telefon vyměnit, odpověď zněla "NE! V naší prodejně tento mobilní telefon vyměnit nemůžeme." Tak jsem přistoupil na reklamaci, reklamace proběhla tak, že byla uznána vada displeje, a byl kompletně vyměněn. Po přibližně 2 týdnech od vyřízení reklamace se problém opakuje. Mobil jsem šel opět reklamovat do prodejny T-Mobile, kde jsem předal mobil k reklamaci, prodejce se sám přesvědčil o závadě telefonu, že opravdu se závada projevuje (mobilní telefon si reaguje na dotyk jak chce, otvírá co chce). Mobil tedy zaslal k reklamaci, kde mobilní telefon odzkoušeli, a údajně po restartování mobilního telefonu, se závada přestala projevovat. Reklamaci mi tedy zamítli. Nyní po dalších 3 týdnech se závada opět projevila. A už opravdu nevím co dělat.Není možné abych mobilní telefon koupen 6.1.2015 byl vice dní na reklamaci jak u majitele! + Ochota prodávajících byla 50% a očividně ani pomalu nevěděli co s tím dělat. A i přes všechny problémy s mobilním telefonem mě přesvědčovali, že telefon je v naprostém pořádku i přes to, že závadu jsem jim na vlastní oči prokázal.
HTC Desire 510
Okamžitá výměna mobilního telefonu, pokud nebude možné tak okamžité vrácení částky za kterou byl pořízen. Tedy 4 500 Kč.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným posudkem.
V případě vad věci při převzetí může spotřebitel požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Pokud prodávající reklamaci zamítne, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, má právo na řádné vyřízení reklamace a úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.