Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.8.2022 jsem si zadal poptávku realizace nerezového komína s přímým odkouřením v rodinném domě. Pan Korytar mne promptně navštívil aby dům obhlédl, následně mi rychle poslal projekt a požadoval okamžitou zálohu ve výši 50% z ceny díla, tedy 20 000Kč. Tu jsem ihned zaplatil.
Termín dodání měl být za 4-6 týdnu, tedy někdy začátkem října 2022. Na emaily absolutně nikdy nereaguje. Od té doby zhruba každý týden volám ohledně stavu, a pokud se vůbec dovolám, slyším jen výmluvy na současnou složitou energetickou situaci a že prý teprve nyní dokončuje zakázky půl roku staré, ale že do jednoho maximálně dvou týdnů moji realizaci provede. Často se též dovolám nějakému "kolegovi" který o mé zakázace vůbec nic neví, ale určitě se mi večer ozve, což se samozřejmě nestane. Evidentně je toto běžná praxe u pana Korytara.
- dokončení realizace v řadů dnů
- v opačném případě storno objednávky a vrácení zálohy
|
Tweet |
Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že podnikatel spotřebiteli dodá a provede montáž komínu, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, podnikatel nesplnil povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázal.
Pokud nebyl komín dodán a namontován ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje prodávajícího o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Probíhá dohoda se zákazníkem, čeká se na jeho rozhodnutí, jestli si vezme zaplacený materiál,
nebo jestli chce vrátit zálohu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.