Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#63179Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2022, před 2 lety

Jana Buchtová

Znění stížnosti

Jednou reklamovaný produkt bez jakéhokoliv doložení dokladů o "profesionálním" zapojení bylo v pořádku. Najednou teď při další chybě u totožného produktu který byl jednou reklamovaný je velký problém opět reklamaci vyřešit


Produkt

Ohřívač Dražice 10L


Požadované řešení

Vyřešit reklamaci tak jako už byla řešena jednou u totožného produktu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2022 14:41, před 2 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. K uplatnění reklamace spotřebitel potřebuje mimo poškozené zboží prokázat, že toto zboží bylo zakoupeno u společnosti, jestliže již nemá účtenku. Doklad o "profesionálním zapojení" by musel být součástí reklamace, pokud je vyžadován v rámci řádného užívání věci. O potřebě profesionálního zapojení musí být spotřebitel společností řádně informován, v opačném případě jej po spotřebiteli nelze požadovat.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Stížnost předáváme společnosti k vyjádření.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.12.2022 20:48, před 2 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Vzhledem k tomu, že nebyl ani u jedné reklamace doložen doklad o odborné demontáži, byly obě reklamace servisním střediskem zamítnuty. První reklamace jsme však z důvodu projevení závady neprodleně po převzetí vyřídili kladně v rámci prozákaznického přístupu výměnou za nový kus.

U další reklamace však opět tento protokol předán nebyl a tak znovu došlo k zamítnutí reklamace. Pokud je možné nám toto potvrzení doložit, rádi zašleme reklamaci na nové posouzení servisnímu středisku.

Více však bohužel nedokážeme udělat, je mi líto

Přeji Vám hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2022 15:38, před 2 lety

Děkujeme za odpověď.

Naše stanovisko je neměnné, jen doplníme, že v případě, kdy byl spotřebitel po první reklamaci informován o povinnosti odborné (de)montáže, může po něm společnost toto potvrzení vyžadovat. Pokud by však vystavení potvrzení bylo zpoplatněno, mohl by spotřebitel požadovat jeho úhradu v rámci účelně vynaložených nákladů reklamace.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl reagovat na vyjádření společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2023 21:56, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2023 22:09, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.