Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, již dne 21. 10. 2022 jsem si na tuto firmu stěžovala s tím, že mi nebylo zasláno vyúčtování za elektrickou energii za rok 2021. Zřejmě aby mi firma zavřela ústa, zaslala mi dne 1. 11. 2022 e-mail se zněním, cituji: "Dobrá den, přílohou vám zasíláme vyúčtování. Fakturační oddělení." Tento e-mail však neobsahoval žádnou přílohu! Opětovně jsem firmu žádala doporučeným dopisem a doporučeným dopisem s dodejkou o zaslání vyúčtování, avšak nic neposlali.
Poté jsem obdržela poštou dopis od této firmy, ve kterém požadují neuhrazený nedoplatek ve výši 680 Kč. V písemnosti není uvedeno za co je nedoplatek, zda je to za nějaké období nebo nějaké služby. Zálohy platíme pravidelně. Písemnost není opatřena datem, podpisem, razítkem ani EAN odběrného místa. Pokoušela jsem se do firmy dovolat, psala jsem e-mail a poté dopis. Vše bez odpovědi. Děkuji.
Zaslání vyúčtování na adresu ne na do e-mailu a bez přílohy a vysvětlit nedoplatek.
|
Tweet |
Jak již bylo uvedeno v předešlé stížnosti, je možné nedodané vyúčtování reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel (byť i nedodané) vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
Dodavatel musí prokázat, za co si účtuje nedoplatek ve výši 680 Kč.
Spotřebiteli doporučujeme obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.