Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Dne 9/12 jsem vytvořila a ihned kartou zaplatila objednávku v eshopu Pandapapir.cz. Nejdříve email o potvrzení objednávky, za 3 dny, že objednávku balí a ještě den poté jeden, že objednávku odesílají a mám čekat na email od přepravní společnosti. Doručena prý bude do 1-2 pracovních dnů. Od té doby (už 5 dní) nic. Napsala jsem email s dotazem na objednávku a v čem je problém. Odpověď žádná, pouze mi přišel email od externího skladu, že mi odesílají objednávku se seznamem objednaného zboží, které odesílají. Bohužel ta nejdražší věc v ní ale vůbec není. Takže mi odesílají balíček necelý. Eshop dále nekomunikuje a nereaguje na moje dotazy, jak a kdy mi chtějí doručit to, co do balíku nepřidali a co jsem jim zaplatila. Podle recenzí na internetu je toto jejich běžná praktika. Lidé nemají dodnes ani zboží, ani peníze. Nevím, jestli balík přebrat neúplný a pak z nich tahat zbytek zboží, nebo ho nepřevzít vůbec a požadovat platbu zpět. V objednávce byla velice důležitá věc pro za chvíli narozené miminko a já nemohu čekat další týdny, než eshop zboží doručí.
Zboží pro novorozence (pleny, lehátko, matrace do postýlky)
Neúplnou objednávku nepřevzít a dostat zaplacenou částku zpět.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud by spotřebitel neodstoupil před převzetím zboží a převzal balíček, má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, při koupi zboží na dálku, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Odstoupit od smlouvy lze i jen ohledně části zboží.
Kontakt na společnost ZANNELLA, s.r.o.:
- e-mail: pomoc@pandapapir.cz,
- telefonní číslo: 237 762 160.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti ZANNELLA, s.r.o., Přívozní 1054/2, Praha 170 00.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.