Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupila jsem v tomto salonu paruku značky Ellen Wille. Paruku jsem si zkoušela na místě, měla visačku kde byl název modelu, barevného odstínu apod. Zaplatila jsem v hotovosti. Když jsem krabici přinesla domů zjistila jsem, že je odstřižená visačka s názvem modelu, číslem a popisem barevného odstínu. Na účtčence je také jen název "paruka" a cena. Když jsem volala paní Kuncové, řekla mi, že jelikož ona prodává paruku jako komisní prodej /od společnosti Lena style - s tím souvisí moje druhé podání), přikládá si tuto visačku ke své faktuře a dokladům. Žádala jsem tedy o výměnu paruky, jelikož je porušena originalita zboží a kdybych chtěla třeba prodat dále tak toto velice snižuje cenu a hlavně nemohu garantovat odstín a typ modelu. Vím, že pokud si zakoupím zboží v kamennné prodejně nemusí prodejce vzít zboží zpět ani vyměnit, ale toto je úplně jiná situace.
Paní Kuncová mě telefon nebere a prý se mnou nic řešit nebude. Domnívám se, že byl porušen par. 10 zákona o ochraně spotřebitele.
Mohu vás požádat o vyjádření kdo je v právu a na co mám tedy nárok?
Velice děkuji
Ivana Nejedlá kotasová
Kupovala jsem paruku Aria Odstín: dark chocolate mix 3106/CHO, https://lenastyle.eu/paruky-modixx/1368-aria-mono-part-.html?search_query=aria&results=1
Jak mám postupovat, na co mám nárok, kam se mám obrátit, jaká hrozí prodejci pokuta
|
Tweet |
Podle § 10 zákona o ochraně spotřebitele platí, že prodávající musí zajistit, aby jím prodávané výrobky byly přímo viditelně a srozumitelně označeny označením výrobce nebo dovozce, popřípadě dodavatele, a pokud to povaha výrobku nebo forma prodeje vyžaduje, názvem výrobku, údaji o hmotnosti nebo množství nebo velikosti, popřípadě rozměru, dalšími údaji potřebnými dle povahy výrobku k jeho identifikaci, popřípadě užití. Dále je zde uvedeno, že nelze-li prodávané výrobky označit přímo, musí je prodávající viditelně a srozumitelně označit těmito údaji jiným vhodným způsobem. Není-li možné nebo účelné prodávané výrobky vzhledem k jejich povaze takto označit, je prodávající povinen tyto údaje na požádání spotřebitele nebo orgánů, které provádějí dozor nad dodržováním ustanovení tohoto zákona, pravdivě sdělit, popřípadě doložit.
Domníváme se, že v tomto případě byla informační povinnost splněná existencí visačky na prodejně.
Společnost by však mohla spotřebitelce visačku dodatečně vydat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.