Společnost


Mgr. Alena Štolbová

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63193Klamavé webové stránky Lenastyle

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2022, před 2 lety

Ivana Nejedla Kotasová

Znění stížnosti

Na stránkách www.lenastyle.eu si můžete objednat paruku. V kontaktech je uvedena paní Chaloupková. Jelikož jsem vybírala paruku poprvé, napsala jsem ji mail, kde bych mohla vyzkoušet. Napsala mě, že si mám vybrat model a vyzkoušet si ho mohu kdekoli z jejich poboček, vybraný model mě na pobočku zašlou k vyzkoušení. Od Plzně byla možnost nejblíže v Rokycanech. Vůbec jsem netušila, že si neobjednávám paruku s osobním vyzvednutím na prodejně s možností vyzkoušení, nýbrž, že si vlastně kupuji paruku napřímo jakoby u přímého prodejce.
Znovu jsem pročítala webové stránky www.lenastyle.eu. Nikde to nemají popsáno - obchodní podmínky mají také jedny, není nikde uvedeno, že na pobočkách, kde mají pomoci s výběrem paruky apod se jedná o přímý prodej - tudíž neexistuje výměna zboží, vrácení zboží a žádná zodpovědnost již tedy na firmě LENASTYLE není a vše se musí řešit s prodejcem, který vám paruku prodal. Když jsem tedy chtěla pomoci se špatnou koupí na pobočcce v ROkycanech, paní Chaloupková mě několikrát napsala i řekla, že to musím řešit přímo v salonu, že oni jsou jakoby výrobce a při koupi auta také neřeším věci přímo s výrobcem.
Přijde mě to velice zásadní a úmslné klamání zákazníka.
Žádám o Vaše vyjádření k této věci.
Velice děkuji I. Nejedlá Kotasová


Produkt

https://lenastyle.eu/pobocky


Požadované řešení

Žádám vás o Váš názor na tuto problematiku, zda tedy firma pochybila a jakou mohou za toto chování dostat sankce apod. a kde se mohu odvolat


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2022 14:23, před 2 lety

Pokud by spotřebitelka zboží objednala přes internetové stránky, kde by zvolila jako možnost doručení např. vyzvednutí na prodejně, jednalo by se o koupi zboží na dálku a v takovém případě by měla právo na odstoupení od smlouvy.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud však kupní smlouva nebyla uzavřena na dálku, spotřebitelka by toto právo neměla.

V obchodních podmínkách prodávajícího je uvedeno, že zboží je možno objednat těmito způsoby: v internetovém obchodě, ústně a písemně – poštou, e-mailem. Pokud se tedy spotřebitelka s prodávajícím dohodla na jiném způsobu dopravy v rámci uzavřené kupní smlouvy, právo na odstoupení ve lhůtě 14 dní by bylo spotřebitelce ponecháno.

V případě, že zboží bylo zakoupeno až na prodejně, není možné od smlouvy odstoupit bez udání důvodu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2023 15:24, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.