Společnost


General Energy a.s.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63204Neodeslán příspěvek státu ve výši 3.500 kč + nevrácen přeplatek 3000 kč, nebyl vracen přeplatek za dodávku elektřiny za zúčtovací období 1.3.2022-5.9.2022, který byl splatný 7.11.2022

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2022, před 2 lety

Snižana Kotlanová

Znění stížnosti

Dobrý den,
do dnešního dne mi nebyla poslána složenka s částkou 3.500 kč jako příspěvek státu na úhradu za energie a nebyla mi vrácena záloha za energie ve výši 3.000 kč.

Také mi nebyl vracen přeplatek za dodávku elektřiny 695 kč za zúčtovací období 1.3.2022-5.9.2022, který byl splatný 7.11.2022


Požadované řešení

úhrada příspěvku státu ve výši 3.500 kč a přeplatku 695 kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2022 08:13, před 2 lety

Státní příspěvek neboli úsporný tarif má podobu dotace ze státního rozpočtu a putuje přímo k dodavateli energií. Dodavatel by následně měl snížit spotřebiteli účet za energie. Pomoc s energiemi přes úsporný tarif měla společnost General Energy/První česká energie zohledňovat už ve fakturách za říjen.

K přeplatku:
V tomto případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení od prvního dne prodlení.

Pokud se nelze s dodavatelem General Energy spojit, doporučujeme jej kontaktovat písemně prostřednictvím doporučeného dopisu s dodejkou na adresu: General Energy a. s., Mariánské náměstí 617/1 Komárov, 617 00 Brno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2023 13:30, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že se společností došlo k dohodě (vyplacení příspěvku a přeplatku). Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.