Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#63206NAPROSTÁ IGNORACE FAKTŮ PŘI REKLAMACI ZNIČENÉHO ZAVAZADLA

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

20 hodin 28 minut

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2022, před 2 lety

Jan Procházka

Znění stížnosti

Při letu s touto společností mi byl zničený, úplně nový kufr. Tento kufr mi byl dodán v reklamaci kufru z jiného letu, kde mi taktéž zničili kufr. Reklamaci vyřizovala firma Dolfi 1920 a reklamaci vyřídila výměnou kufru za nový. V tomto případě samozřejmě nemůžu dostat žádnou účtenku, se kterou bych se prokázal, že byl kufr nový. Při kontaktování Dolfi 1920 s požadavkem potvrzení mi bylo sděleno, že Smartwings MUSÍ akceptovat tuto skutečnost a při kontaktování Dolfi, jim tato dá potvrzení, že to tak je a kufr byl nový. V půl roku trvajícím "sporu" po mailech, tuto skutečnost zástupce společnosti neakceptuje a jako kompenzaci nabídl nesmyslnou cenu za kufr, 500,- a ještě více nesmyslné poukázky do nějaké drogerie. Jsou nějaké páky jak společnost donutit k řešení situace?


Požadované řešení

Výměna kufru za adekvátní poškozenému, případně adekvátní finanční kompenzace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2022 08:27, před 2 lety

Dle podmínek společnosti je cestující povinen nahlásit dopravci poškození zavazadla nebo poškození obsahu neprodleně, jakmile jej zjistí (nejpozději do 7 dnů ode dne převzetí zavazadla), jak dle popisu spotřebitel již učinil.

V případě poškozeného zavazadla je nutné mít pro uplatnění škody:
- protokol o poškození sepsaný u handlingového partnera,
- palubní vstupenku,
- zavazadlový lístek,
- foto poškozeného zavazadla,
- adresu a bankovní spojení,
- účet s pořizovací cenou poškozeného zavazadla nebo potvrzení hodnoty zavazadla,
- doklad o opravě zavazadla nebo potvrzení o neopravitelnosti.

Cenu zavazadla tedy není nutné dle smluvních podmínek společnosti dokládat účtem, ale je možné ji doložit i potvrzením hodnoty zavazadla (např. skrze společnost Dolfi 1920)

Více informací ohledně reklamace zavazadel u společnosti Smartwings nalezne spotřebitel zde: https://www.smartwings.com/images/predpisy-formulare/reklamace-zavazadel.pdf.

Spotřebitel, který předal svou reklamaci k posouzení zavazadel a není spokojen s vyřízením své žádosti, má právo uplatnit svůj nárok v rámci mimosoudního řízení u České obchodní inspekce. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.