Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
ZDRAVÉ BOTKY.cz Provozovna 28. října Chomutov 430 01 jsem si docela dlouho zkoušela chůzí boty na koberci který je na celé ploše mě dostupné provozovny. Ale jakmile jsem v nich vyšla před obchod na chodník tak mě začali tvrdě tlačit. V ten moment jsem je zula a pro jistotu otřela od trošky prachu z chodníku. Boty byli ve stejném stavu jako při koupi. Vysvětlila jsem paní B, že jsem poznala rozdíl v chůzi hned jak jsem došlápla na tvrdší povrch a upozornila jsem na čistotu a novotu daných bot. Že sama paní B musí vidět, že nejsou použité jako takové. Na to mi nic nenamitla ale odpověděla mi na to, že už někam a vůbec nevim kam a komu ale že už někomu napsala, že jsou prodané a že pochybuje, že když to pošle jako reklamaci v tom smyslu, že mi boty nesedí, že uspěji a vrátí mi peníze. Takže nyní nemám boty a ani peníze.
1× pánské boty PE/181991 č.44
Vrácení peněz. Nemám další dva necelé tisíce na zimní boty. Čekala jsem na tuto velikost bot u paní B přes dva týdny na to abych si je mohla zkusit. Jinak mohu chodit pouze v letních teniskách. Jiné nemám. Jsem opravdu nastydlá. Potřebuji teplé ortopedické boty v co možná nejbližší době. Ale už nemám zájem o koupi ortopedických bot ze ZDRAVÉ BOTKY.cz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Právo na odstoupení ve 14 denní lhůtě však spotřebitel nemá, pokud zboží nezakoupil distančním způsobem (tedy zakoupil jej např. přímo v kamenné prodejně).
Spotřebiteli však zůstává právo zboží reklamovat v případě, že je vadné. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nejdelší možná lhůta pro vyřízení reklamace je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
V rámci reklamace může spotřebitel požadovat mimo jiné i dodání nové věci bez vad, tedy výměnu zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.