Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Objednala jsem si zboží , které bylo zaplacené a melo být doručené v sobotu 17.12. Samozřejmě doručeno nebylo a dokonce kdybych já nezavolala na centrálu , tak mi to ani nikdo nedá vědět . Další termín doručení byl tedy domluven na dnes 19.12. Znovu nebyla objednávka doručena , a opět mi nikdo nedal vědět . Když jsem zavolala na centrálu , tak si mi dovolíte říct , že je objednávka stornována bez mého vědomí. To už si opravdu děláte standu ne? Takže peníze nemám , objednávku také ne a vaše chování je neskutečné. Na tuhle firmu podám stížnost …. Malátková
Řešení je , že tu zboží ráno do 9 00 bude .
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platí, že podnikatel může odstoupit od smlouvy pouze ze zákonem uvedených důvodů, kterým je mimo jiné i nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce.
Prodávající má povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu.
Celou situaci jsem ověřovala s dispečinkem, který upřesnil, že ke stornu objednávky došlo k důvodu nereakce zákazníka. Celou situaci nyní však budeme ověřovat ještě interně, jelikož dle slov zákaznice nebyla při doručení kontaktována vůbec.
V této souvislosti byly finanční prostředky neprodleně refundovány a připsání platby tak paní Malátková může očekávat do 5 pracovních dnů.
Zároveň jsme se spolu po telefonickém rozhovoru dohodly na založení nové objednávky s dopravou zdarma a platbou na dobírku, která by ji měla být doručena během zítřejšího dne a také ji byla jako omluva zaslána kompenzace v podobě dárkového šeku na další nákup.
Přeji hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za součinnost.
S ohledem na výše uvedené stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.