Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V 10/2022 jsme koupili ruční pilku BRENCHIE PRO + náhradní baterie. Cena 2.290 Kč + doprava (celkem 2.370 Kč). Po prvním použití se pokazila čepel. Reklamovali jsem ji, dali nám jiný díl a poslali zpět. Nefungovala, tak jsme ji reklamovali znova, neřezala. Reklamaci vyřešili údajně tak, že nám prý dali novou pilu, ale o tom silně pochybuju, protože nefungovala také. Vzhled neodpovídal nové pile. Teď nefungují stránky a nemůžeme si stáhnou reklamační protokol. Nevíme co s tím.
Ruční pilka BRENCHIE PRO
Vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Reklamace je přitom podaná již samotným oznámením podnikateli, že zboží je vadné, například již napsáním e-mailu.
V tomto případě by spotřebitel měl mít právo na odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně a včas (viz výše), jelikož zboží bylo vadné i po navrácení z reklamace.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupení od smlouvy může spotřebitel mimo jiné zaslat doporučeným dopisem s dodejkou na adresu sídla společnosti: Letní 76, 75663 Krhová.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, omlouváme se za nepříjemnosti, všechny požadavky řešíme pečlivě ve prospěch zákazníka. Prosíme ozvěte se nám na email info@nakupdarek.cz, kde rádi vaší záležitost vyřešíme k vaší spokojenost. :)
Dobrý den,
reaguji na vyjádření společnosti RUMBLE. Je hezké, že zde píšete, že se Vám máme ozvat na e-mail. Ale psala jsem Vám už 4x a bez odezvy. Můžete mi prosím zaslat formulář na reklamaci? Nebo Vám tu pilu pošlu jen s průvodním dopisem, když nejste schopni odpovědět.
Zboží nefunguje a vy se jen vymlouváte.
Dobrý den, omlouváme se za nepříjemnosti, všechny požadavky řešíme pečlivě ve prospěch zákazníka. Prosíme ozvěte se nám na email info@nakupdarek.cz, kde rádi vaší záležitost vyřešíme k vaší spokojenost. :)
Dobrý den, jako neuvěřitelná drzost. Vy se pořád omlouváte za nepříjemnosti, ale postavit se k věci neumíte. Na e-mail jsem Vám psala tolikrát a vy se jen vymlouváte. Na dotaz kam poslat zboží na reklamaci, odpovíte k nám!! Kam jako?? Když sídlo a název společnosti jste si změnili. Jen IČO je stále stejné. Podvodníci jste, kteří prodávají nekvalitní věci a bohužel v naší společnosti a přístupem vám to prochází. Ubožáci..
Děkujeme spotřebitelce za reakci.
V současné době je jako sídlo společnosti uvedena následující adresa: Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1. Na tuto adresu tak spotřebitelka může zaslat zboží.
Protože má společnost stejné IČ, jedná se o stejnou společnost - název v tomto případě nehraje roli. Podnikatel je tak povinen reklamaci řádně vyřídit, přičemž nelze reklamaci zamítnout s odkazem na změnu názvu společnosti.
Odstoupení od smlouvy není v rámci reklamace primárně možné požadovat - to lze až v případě podstatného porušení smlouvy, kterým by bylo např. nevyřízení reklamace řádně a včas (tedy nesplnění vyřízení reklamace ve 30denní lhůtě stanovené zákonem).
Spotřebitelka může v případě potřeby využít i naší telefonické poradny na čísle 299 149 009.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji v případu.
Hodnocení:
Komentář: Toto nemá řešení. Klamání spotřebitele. Společnost si dělá co chce a nikde nemáte dovolání.