Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
17.9.2022 jsem si u firmy zlatnictví net objednal stříbrnou minci 5RM dle obrázku v nabídce 5RM 1939 E , kterou jsem potřeboval na doplnění sbírky. Cena mince byla 1000Kč + 200Kč doprava, cena odpovídala uvedené minci. Po urgenci mi 30.102022 přišla mince 1936A, kterou jsem neobjednal, která má cenu cca 300Kč a navíc jí již vlastním. Spolu s ní mi přišel dopis, kde se prodejce omlouvá a píše mi, že vzhledem k pozdržení objednávky mi posílá nejlepší, nejdražší minci ,co měl, a abych mu dal dobré hodnocení na Googlu?? Minci jsem mu poslal zpět. Prodejce mi vrátil 1200 Kč. Nyní po něm požaduji dopravné 200 Kč, zrovna takové, jaké si účtoval prodejce. Dnes mi oznámil po mnoha urgencích, že mi nic nevrátí. Nevím, jak mám dále postupovat?
Když si prodejce účtoval dopravu 200 Kč, požaduji za dopravu zpět rovněž 200 Kč
|
Tweet |
Dle obchodních podmínek uvedených na internetových stránkách (zde: http://zlatnictvi.net/obchodni-podminky/) je kupní smlouva uzavřena mezi společností Augold s.r.o. a spotřebitelem. Proto byla tato společnost označena jako subjekt.
Pokud bylo společností zasláno jiné zboží, má spotřebitel nárok na uhrazení účelně vynaložených nákladů, které mu vzniknou při vrácení takového zboží zpět společnosti.
Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.