Společnost


TnG-Air Servis s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#63271Nedokončená montáž tepelného čerpadla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.12.2022, před 2 lety

Veronika Kozlová

Znění stížnosti

Firmou TnG Air nám bylo dodáno tepelné čerpadlo s měsíčním zpožděním oproti smlouvě. Instalace proběhla do 14 dnů od dodání tepelného čerpadla, přičemž u instalace nám bylo řečeno, že za 3 dny dorazí jiný montér na dodání chladiva do tepelného čerpadlo. Ten prozatím nedorazil, nezvedá telefony, na firmě nikdo nezvedá telefony a jediná odpověď byla, že chladivo bude až na konci ledna příštího roku. (Dodáno mělo být 19.12.2022). Po konzultaci s jinou firmou jsme zjistili, že čerpadlo není ani připojeno k vnitřní jednotce, že chladivo má tepelné čerpadlo obsahovat již z výroby a celá instalace na dřevěné paletě s přívodním kabelem, nemá být omotán okolo okapu. Díra do domu není ani zaizolovaná. Náprava v nedohlednu.


Produkt

Firma TnG Air, s.r.o.


Požadované řešení

Neprodlené uvedení do plně funkčního stavu. Popřípadě uhrazení nákladů za zprovoznění tepelného čerpadla jinou spolehlivější firmou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2022 16:33, před 2 lety

K nedodání chladiva:
Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že podnikatel spotřebiteli dodá chladivo a dodání chladiva do tepelného čerpadla provede montér společnosti, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, podnikatel nesplnil povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázal.

Pokud nedorazil montér ve sjednaném termínu a nebylo dodáno chladivo, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti TnG-Air Servis s.r.o., Havlíčkovo nábřeží 1167/12, Ostrava 702 00.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].


Ke špatnému provedení díla:
Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Dle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

Spotřebitel může tedy instalaci tepelného čerpadla reklamovat a společně s reklamací i požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů a náhradu škody.

Domníváme se, že v tomto případě by měl mít spotřebitel nárok přinejmenším na přiměřenou slevu, případně i náhradu škody vzniklou nefunkčností tepelného čerpadla. Jestliže reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (zpravidla 30 dnů) vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2023 14:49, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.