Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, ráda bych se ohradila vůči neuznání reklamace dětských vysílaček. Vysílačky spolu nekomunikují - uznala to i paní, které je přebírala k reklamaci poté, co si tam vyměnila přímo na prodejně nové baterky. Do popisu závady napsala "vysílačky se nespárují, pouze chrčí". Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, že zboží je opotřebované, tak proto chrastí (jak mi vysvětlila paní prodavačka přímo na prodejně, která o tom celkem nic nevěděla a odvolávala se na pána na Slovensku, který reklamaci posuzoval). Ve vysílačkách, ale nic nechrastí, ale prostě spolu nekomunikují. Obávám se, že závada nebyla pochopena správně, možná došlo k chybě v překladu do slovenštiny posuzujícím pracovníkem, neboť popis závady je docela nespisovnou češtinou. Zboží je naprosto neopotřebované, neboť děti o něj nejevily zájem a vytáhly ho po roce z šuplíku.
Vysílačky outdoor 250, číslo zboží dle účtu 621118192, cena 459 Kč
Děti chtějí mít funkční vysílačky, na způsobu provedení mi nezáleží.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.