Počet nahlášených stížností: | 792 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 10 |
Volal jsem na vaší zákaznickou linku abych požádal o kontakt na prodejnu abych nemusel zbytečně jezdit. Tam mi bylo sděleno že mi nepomůžou že kontakty jsou neveřejné ano chápu. Požádal jsem teda o jiný kontakt email fax a nakonec o kontakt na její nadřízenou, taky mi nebyl sdělený. Požádal jsem tedy o přepojení na nadřízenou abych s ní vyřídil jak postupovat dál abych zbytečně nejel na pobočku, byl jsem odmítnut že mě nikam připojovat nebudou ani mi žádného nadřízeného nezavolají Bylo mi naznačeno že si mám počkat na SMS když jsem říkal že žádná nepřišla tak říkali že si mám zajet na prodejnu že po uplynutí lhůty na mě bude reklamace čekat na prodejně. Paní na infolince mě naznačila že to vlastně je moje chyba že jsem si měl na tu pobočku zajít že to vypadá že reklamace byla vyřízená během dvou dnů a já zbytečně čekám těch 30. Opětovně jsem si zajel na pobočku a opět zbytečně takže zbytečně projeté kilometry a čas. O reklamaci vůbec nevěděli řekli mi ať si počkám na sms že se na to podívají. Přitom jsem tam byl o několik dní dříve s tou samou situací a o reklamaci jsem je informoval. Od té doby žádná reakce ani snaha se na mojí reklamaci podívat. Takže si ze mě někdo dělá srandu jak na infolince tak i na pobočce.
Schnutí: infolinka k ničemu, vubec vám nepomohou.
Přístup k zákazníkovi nulový
Žádná další reakce na mojí stížnost . Lidlu nejspíše stačí že již jednou odpověděl tak proč se zajímat dál. Takze stiznost nejde ani uzavřít.
Kdybych nevyužil rady dTestu na odstoupení od smlouvy tak bych do dneška peníze neměl. A jezdil bych si furt dokola na pobočku pro odpověď počkejte si na sms.
A třešnička na dortu když jsem chtěl odstoupit od smlouvy tak mi nebyli schopni zavolat ani manažera prodejny který by danou situaci dořešil protože pokladní se s touto situací trápila asi 20 minut a nedokázala jí vyřešit. A ve frontě na pokladně už bylo dalších sedm lidí kteří tam čekali a byli naštvaný že je zdržuji. Když opakovaně přes sluchátka žádala pomoc manažera tak ten nebyl schopen přijít a dořešit tu situaci. Takže jsem dostal nálepku problémový zákazník a už se o mě nezajímali.
Reklamace
Zlepšit přístup k zákazníkovi.
A zřídit novou funkční infolinku která by zákazníkovi opravdu pomohla.
Zde ve stížnostech jsem dokonce narazil na odkaz kde píšete k jedné stížnosti že si máte zajít na prodejnu a kdyby vám tam nepomohli tak máte volat zákaznickou linku na telefonní číslo infolinky oni vám s tou situací na místě pomůžou.
To chcete jako říct že ten zákazník měl mluvil na manažera prodejny a zároveň to tlumočil do telefonu infolince a infolinka zpátky říkala přes zákazníka manažerovi co má dělat .
|
Tweet |
Tato stížnost je již řešena pod ID 61847. Naše vyjádření v minulé stížnosti k reklamaci a k odstoupení od smlouvy se tímto nemění.
K chování zaměstnanců:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Jelikož však tak spotřebitel chtěl učinit, ale zákaznická linka mu v tomto ohledu nevyšla vstříc. Je možné se ještě obrátit ke společnosti Lidl Česká republika v.o.s. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne zde: https://informace-pro-zakazniky.lidl.cz/SelfServiceCZ/s/contactsupport?_ga=2.111517773.816118262.1629701599-220439096.1626075680&_gac=1.37423892.1628078666.EAIaIQobChMIpP6v0KmX8gIVks13Ch270Ao0EAAYASAAEgLgFfD_BwE.
Máme za to, že v tomto případě došlo k pochybení společnosti. Společnost zřídila telefonní linku (210 023 400), která by měla pomáhat zákazníkům, přičemž je tato zákaznická linka ještě zpoplatněna, a spotřebitel se bohužel ničeho o své reklamaci nedozvěděl. Pokud tak na radu zaměstnance na zákaznické lince spotřebitel jel zbytečně do prodejny, mohl by žádat účelně vynaložené náklady, které mu touto radou vznikly.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,70 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 511/2021 Sb.).
Žádáme tímto společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila.
Jak jsme již uvedli v minulé stížnosti, je možné kontaktovat Českou obchodní inspekci (adr.coi.cz).
Dobrý den, pane Zlámány, Vámi popisovaná situace nás mrzí a omlouváme se za způsobené komplikace. S pozdravem Lidl Česká republika.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.