Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Hobrý den. Proč neposíláte imeily na klikačku Co mám na účtě peníze 793,40 Kč yplatit nechcete protože mě chybí doplnit 606,60 Kč. Tak když nechcete už posílat imeily
na klykačku ta to ukončite a co máme nahrané peníze tak mě je pošlete a tak to tím ukončíme, protože jsem od Vás poslední imeil dostal 10.8.2022.
Josef Škeřík, ***
Vše je uvedeno výše Popis stížnosti
Ukočení klikání I když částka je neúplná nemůžem to dokončit protože firma HC Media Ltd přestala posílat imeily na klikačku. Požadují vyplatit nahranou částku 793,40 Kč
Která mě náleží za odpracování klikáním na poslané imeily.
|
Tweet |
Plní-li stěžovatel povinnosti, které byly mezi stranami smluvené a za jejichž plnění společnosti odpovídá, nemá společnost bez dalšího nárok na to, aby stěžovateli nevydala prostředky, které odpovídají již splněným povinnostem. Pokud bylo stěžovateli ze strany společnosti znemožněno plnit smluvené povinnosti, nemá společnost nárok na to, aby neplnění těchto povinností přičetla k jeho tíži.
V případě, kdy by neexistoval relevantní právní důvod pro zadržení peněžních prostředků, které stěžovateli náleží za již vykonané povinnosti, mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle ustanovení § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Dále uvádíme, že ustanovení části III. čl. 4 písm. b) obchodních podmínek společnosti, které stanoví, že pro vyplacení odměny, která stěžovateli náleží za splnění určitých povinností, musí stěžovatel nakumulovat minimálně 1 400,- Kč, není v souladu s právními předpisy, a to ať již spotřebitelského či pracovního práva.
Ostatně k obchodním podmínkám společnosti jako celku (dostupné z: https://mailfeed.cz/data/podminky_uzivani_sluzeb_serveru_mamemail.cz.pdf) platí pro případ, že by vztah mezi stěžovatelem a společností bylo možné vyhodnotit jako vztah spotřebitele a podnikatele, následující. Dle ustanovení § 1813 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se má za to, že zakázaná jsou ujednání, která zakládají v rozporu s požadavkem přiměřenosti významnou nerovnováhu práv nebo povinností stran v neprospěch spotřebitele. Demonstrativní výčet ujednání, která jsou ze zákona zakázána je obsažen v ustanovení § 1814 občanského zákoníku, přičemž v obchodních podmínkách je těchto zakázaných ustanovení celá řada. Dle ustanovení § 1815 občanského zákoníku platí, že k nepřiměřenému ujednání se nepřihlíží, ledaže se jej spotřebitel dovolá. Ustanovení o nutné akumulaci peněžních prostředků na určitou výši před jejich vyplacením by bylo možné vyhodnotit jako nepřiměřené ujednání, které zároveň zakládá významnou nerovnováhu práva a povinností stran.
Pro všechny závazkové vztahy navíc obecně dle ustanovení § 1753 občanského zákoníku platí, že tzv. překvapivá ujednání obchodních podmínek jsou vůči druhé straně (zde spotřebiteli) neúčinná, nepřijala-li je výslovně.
Pokud bychom vztah mezi stěžovatelem a společností vyhodnotili jako vztah pracovněprávní, taktéž by nebylo zadržování peněžních prostředků náležejících stěžovateli za vykonanou činnost s odkazem na to, že nebylo dosaženo požadované výše (1400,- Kč), v souladu s právními, tentokráte pracovněprávními předpisy.
Stěžovateli tak doporučujeme společnost e-mailem, dopisem či jakoukoliv jinou cestou kontaktovat a sdělit jí, že trvá na vyplacení prostředků, které mu náleží za doposud splněné povinnosti. Nejsou-li spotřebiteli účtovány částky, které mu přísluší za doručené e-maily, je taktéž možné společnost informovat o tom, že spotřebitel odstupuje od smlouvy a nepřeje si dále podobné e-maily dostávat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.