Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Velké problémy od začátku donkonce. Obtížná komunikace, arogantní jednání. Potvrzení o odstoupení od smlouvy nedodali, vyúčtování nedodali. Poté přišel dopis že nedoplatky předali exekutorské firmě ačkoli daná faktura byla zaplacena včas se správným symbolem apod. Po nahlášení potvdili že platbu obdrželi ale omluva žádná. Nyní po měsíci další dopis o tom, že dlužíme, ani slovo o tom kolik nebo za co nebo kdy byla splatnost. Strašlivé jednání!
plyn + elektřina
Zaslání vyúčtování, udělat pořádek v platbách a nestrašit lidi vymahači pohledávek když řádně platí.
|
Tweet |
Nedodáné vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Výpověď smlouvy:
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Komunikace:
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat společnost písemně (doporučeným dopisem s dodejkou), neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti (Dobronická 1257, Praha 14800). Jestliže tak neučinil a zmařil-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Z výše uvedeného vyplývá, že smlouva bude vypovězena i přes nepřevzetí doporučeného dopisu.
Společnost by měla spotřebitele řádně informovat ohledně výše případného dlužného a splatnosti takové pohledávky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
V našem vyjádření jsme upravili adresu sídla společnosti, které se nachází na adrese Dobronická 1257, Praha 14800. Za předchozí mylnou informaci se omlouváme.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.