Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
z reklamní akce NaturaMed jsem si objednal přípravek FlexiMed. Hned po začátku užívání dle návodu nastalo zhoršení stavu mých kloubů. Přerušil jsem užívání a mám k dispozici ještě několilk tablet. Je možné je někde otestovat a zjitit laboratorně, zda nemohou být zdravotně závadné a předejít tak možným zdravotním komplikacím mým a dalších potencionálních zákazníků?
Za Vaši odpověď a případné návrhy předem děkuji.
S pozdravem
Milan Žaloudek
neúčinný (nebezpečný) přípravek
kONTROLA SLOŽENÍ A PŘÍPADNÝ ZÁKAZ PRODEJE
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud spotřebitel má podezření na nežádoucí účinek léků, doporučujeme jej nahlásit Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv. To lze učinit prostřednictvím:
- kontaktního formuláře (zde: https://nezadouciucinky.sukl.cz/),
- tel.: 272 185 322, 272 185 274 (sekretariát Odboru farmakovigilance),
- e-mailu: farmakovigilance@sukl.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Žaloudku,
rádi bychom Vás informovali, že produkt FlexiMed je vysoce kvalitní doplněk stravy vyrobený v Nosku. Obsahuje 8 aktivních látek, které pozitivně působí na kloubní chrupavky, kosti a svaly. Obsahuje unikátní vápník z mořských zdrojů, konkrétně z kostí lososů, který má pro náš organizmus velkou vstřebatelnost. Všechny naše produkty necháváme pravidelně testovat a můžeme Vás ujistit, že produkt FlexiMed byl vyšetřen akreditovanými laboratořemi Státního zdravotního ústavu v Praze. Byl kladně posouzen a na základě tohoto vyšetřená nám byl vydán Certifikát o zdravotní bezpečnosti právě Státním zdravotním ústavem. Tento certifikát si ostatně může každý prohlédnout na našich webových stránkách - je tam volně k nahlédnutí.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Nestalo se nic a firma mi přes můj výslovný nesouhlas ještě občas zasílá své "nabídky". MŽ
Děkujeme za informaci.
V případě, že spotřebitel nechce další nabídky, může mimo jiné požádat i o výmaz osobních údajů. Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby se k vývoji případu mohla vyjádřit.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.